خریداری هشتاد هزار تُن گندم در هلمند از سوی دولت

حکومت محلی هلمند امسال بیش از هشتاد هزار تن گندم از کشاورزان می‌خرد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” میرزاخان رحیمی، والی هلمند با اعلام این مطلب گفته، از مجموع گندم‌های خریداری شده ۲ هزار تن آن در گدام‌های این ولایت ذخیره می‌شود و بیش از ۶۰ هزار تن دیگر آن به سیلوی ولایت هرات منتقل خواهد شد. آقای رحیمی در دیدار با مسولان اداره زراعت هلمند افزوده که گندم ذخیره شده در گدام‌های هلمند، در هنگام حوادث طبیعی به آسیب دیدگان توزیع خواهد شد.

کشاورزان هموار از پایین بودن نرخ گندم و عدم حمایت دولت از محصولات کشاورزی شکایت دارند. آنها می‌گویند با نرخی که دولت تعیین می‌کند، مصارف اولیه محصولات هم بدست نمی‌آید. والی هلمند اما گفته که قیمت گندم از سوی تیم نظارت کننده تعیین خواهد شد و روند

خرید هم با نظارت مستقیم ریاست زراعت و مقام ولایت هلمند صورت می‌گیرد. به گفته او، دولت تلاش می‌کند به منظور حمایت از کشاورزان، نرخی را که بابت خرید محصولات دهاقین تعیین می‌شود، “منصفانه باشد.

هلمند درجنوب کشور به نام گدام غله افغانستان شهرت داشت، اما در سال‌های اخیر به دلایل جنگ‌ها و عدم حمایت دولت از کشاورزان، این اعتبار خود را از دست داده و در سالهای اخیر به عنوان مرکز کشت تریاک شهرت یافته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *