کاخ سفید به قربانیان رویداد بمباردمان یک ِشفاخانه در کندز غرامت می پردازد

ایالات متحده امریکا به خانواده های قربانیان حادثه بمباران یک شفاخانه در قندوز غرامت می پردازد. در این حادثه ۲۲ تن کشته شده و ۳۳ نفر همچنان ناپدید هستند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” پیتر کوک سخنگوی پنتاگون با انتشار بیانیه ای، پرداخت غرامت به آسیب دیدگان این “حادثه تلخ” و بازسازی شفاخانه بمباران شده را برای وزارت دفاع آمریکا مهم خوانده و تعهد کرده که در این باره اقدام خواهند کرد

پیشتر باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا با پذیرش “اشتباه” در حمله به این شفاخانه از سازمان پزشکان بدون مرز عذرخواهی کرده بود.

 با انکه برای بررسی وضعیتی که منجر به این حمله هوایی شد، سه تحقیق جداگانه از سوی ارتش آمریکا، ناتو، و دولت افغانستان آغاز شده اما سازمان پزشکان بدون مرز خواستار تحقیقات بین المللی مستقل درباره این حمله هوایی شده است.

 سازمان پزشکان بدون مرز، این حمله را به عنوان جنایت جنگی محکوم کرده و میگوید، تحقیقاتی بین المللی باید انجام شود زیرا این بمباران تخلف از کنوانسیون جنیوا بوده است.

این کنوانسیون، شامل مقرراتی برای حمایت و حفاظت از افراد غیرنظامی در زمان جنگ است که بین کشورهای امضا کننده بسته شده و ماهیتی بشردوستانه دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *