اروپا زیر گام‌های مهاجرین کم می آورد

با ادامه ورود هزاران مهاجر روزانه به یونان، رئیس جمهوری یونان خواستار همکاری نهادهای کمکی با این کشور شد. او همچنین از رهبران اروپا خواسته در نشست ویژه، وضعیت مهاجران در یونان را مورد بحث قرار دهند.

به گزار “شبکه تلویزیونی تمدن “همزمان وزیر خارجه هنگری گفته: نظام سهمیه بندی کشورهای اروپایی در زمینه پذیرش مهاجران، باعث افزایش ورود آنان به اروپا خواهد شد.

پروکوپیس پاولو پولوس، رئیس جمهوری یونان در دیدار با فرانسوا اولاند، رئیس جمهور فرانسه ضمن گفتگو در باره اوضاع کنونی مهاجران در این کشور، خواهان برگزاری نشست ویژه رهبران اروپایی در این باره شد. او همچنین

گفت، کشورش توانایی کمک با هزاران مهاجری که روزانه وارد یونان می شود، را ندارد و از نهادهای بین المللی خواست در این زمینه با کشورش کمک کند. طبق گزارش تازه سازمان بین المللی مهاجرت، بیش از ۳۵۰ هزار مهاجر امسال وارد اروپا شده اند و از این جمع بیش از ۲۴۰ هزار آنان به یونان وارد شده اند. این مهاجران پس از ورود به یونان تلاش می کنند از طریق چند کشور دیگر اروپایی خود را به غرب اروپا از جمله آلمان، اتریش و سویدن برسانند. دو روز پیش هزاران مهاجر با قطار از هنگری وارد المان و اتریش شدند. اما دیروز پولیس هنگری با بیرون کردن صدها مهاجر از یک ایستگاه قطار در شرق بوداپست، از سفر آنان با قطار به المان و اتریش جلوگیری کرد. وزیر خارجه این کشور با انتقاد از رویه کنونی کشورهای اروپایی در قبال بحران مهاجران گفته، نظام سهمیه بندی در پذیرش مهاجران باعث تشویق قاچاقبران و افزایش ورود مهاجران به اروپا خواهد شد. هنگری همچنین گفته مهاجرانی را که وارد این کشور می شوند ثبت نام می کند و مهاجران اقتصادی را به کشوری باز می گرداند که از آنجا وارد هنگری شده.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *