غزه خالی از سکنه خواهد شد

سازمان ملل متحد هشدار داده، اگر محاصره باریکه غزه از سوی رژیم اسرائیل برداشته نشود، این منطقه ظرف چند سال دیگر قابل زندگی نخواهد بود و خالی از سکنه خواهد شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “سازمان ملل گفته: چندین جنگ بین اسرائیل و گروه های فلسطینی در غزه طی ۸ سال گذشته، شالوده های اقتصاد این منطقه را نابود کرده است.

اداره تجارت و توسعه سازمان ملل در گزارشی در باره وضعیت اقتصادی باریکه غزه گفته: وضعیت اقتصادی این منطقه بدلیل محاصره آن از سوی رژیم اسرائیل بسیار وخیم است. اگر رژیم اسرائیل محاصره اش از غزه را ختم نکند، این منطقه ظرف چند سال دیگر قابلیتش برای زندگی را از دست خواهد داد. در این گزارش آمده، سه جنگ بین اسرائیل و حماس در هشت سال گذشته، ساختارهای اقتصای غزه را نابود کرده و تقریبا زندگی همه ساکنان این منطقه به کمک های بشری نهادهای بین المللی بستگی دارد. طبق این گزارش، تولید ناخالص غزه در سال گذشته ۱۵ درصد پائین آمد و میزان بی کاری در این باریکه، به ۴۴ درصد رسیده. ۷۲ درصد از خانواده ها در غزه با کمبود مواد غذایی روبرو اند و غزه در حال حاضر هیچ صادراتی ندارد. نهاد توسعه و تجارت سازمان ملل گفته: جنگ های پیاپی در غزه باعث شده روند بازسازی و ترقی هیچ پیشرفت نکند. غزه پس از آنکه در سال ۲۰۰۷ به کنترل جنبش حماس درآمد، از سوی رژیم اسرائیل محاصره شد. در سال های پیش بعضی مواد ضروری از طریق تونل ها در مرز میان غزه و مصر بصورت قاچاقی وارد غزه می شد، اما اخیرا دولت مصر این تونل ها را تخریب کرده و جلو ورود مواد به این منطقه را گرفته.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *