مهاجرین سد پولیس را شکستانده و با پای پیاده راهی بودا پست شدند

صدها پناهجو با خروج از یک اردوگاه در هنگری و شکستن صفوف پولیس، با پای پیاده به سوی بوداپست راه افتادند.  براساس این گزارش، حدود ۳۰۰ مهاجر درحال حرکت با پای پیاده در کنار یک جاده می باشند و ماموران پلیس هم آنها

را همراهی می کنند. هزاران مهاجر و پناهجو با عبور از کشورها بالکان برای رفتن به آلمان و سایر کشورهای غرب اروپا وارد هنگری می شوند. وزیر دفاع این کشور روز دوشنبه استعفا کرد و گفته می شود که این استعفا، به دلیل تاخیر در ایجاد یک حصار مرزی با هدف جلوگیری از ورود مهاجران بوده است.

هنگری قبلا بدلیل قوانین اتحادیه اروپا مانع حرکت مهاجران به شمال شده بود، اما روز جمعه پس از تقلا برای رسیدگی به مشکل هزاران نفر که در بوداپست اردو زده بودند محدودیت ها را لغو کرد و گزارش شده که در روزهای پایان هفته حدود ۲۰ هزار مهاجر از این کشور به اتریش و آلمان رفتند.

 در همین حال، یونان خواستار کمک های اضطراری اتحادیه اروپا برای رسیدگی به پناهندگانی شده است که از ترکیه وارد این کشور می شوند.

از اسپانیا هم گزارش شده که پس از تلاش حدود ۵۰ مهاجر برای فرار از یک بازداشتگاه در والنسیا، پلیس گلوله لاستیکی شلیک کرده است. در مقدونیه نیز پولیس با هزاران مهاجری که می خواستند از طریق مرز یونان وارد شوند درگیر شده است

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *