کابل؛ دژِ شهری در حصار دیوارها

مقامات دولتی و زورمندان حدود ۷۰ سرک عمومى و فرعى پایتخت را مسدود کرده‌اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “شهروندان کابل از این وضعیت شاکی هستند، وزارت داخله اما می‌گوید: تهدیدات بلند امنیتی ایجاب می‌کند که این موانع همچنان وجود داشته باشند.

دیوارهای سمنتی، سیم خاردار و حضور محافظان، زندگی در پایتخت را با مشکل مواجه کرده است. بر اساس یک سروی که از سوی آژانس خبرى پژواک انجام شده، ۶۷ سرک عمومی و فرعی در کابل، از سوی افراد زورمند و مقامات دولتی مسدود شده؛ رفت و آمد وسایط نقلیه در این سرک‌ها ممنوع است و در برخی موارد حتا از عبور و مرور عابرین‌هم جلوگیری می‌شود.

شهرنو، شیرپور، وزیر اکبرخان، شش درک، مسیر وزارت‌های داخله و خارجه، کارته سه، کارته چهار، کارته پروان، چهار راهی قنبر، خیرخانه مینه، شوراى ملى از جمله مناطقى‌اند که توسط مقام‌های ملکى، نظامی و دولتی، سفارتخانه‌ها، موسسات خارجى و قومندانى ناتو بسته شده‌اند.

مسدود بودن این سرک‌ها به ازدحام‌های ترافیکی پایتخت افزوده و باعث شده که شهروندان برای پیمودن یک مسیر کوتاه، گاهی ساعت‌ها منتظر بمانند. پایتخت نشینان می‌گویند: منتظر دستور حکومت برای برداشته شدن این موانع هستند. به گفته این شهروندان، سرک‌ها و کوچه‌های شهر، حالا به ملکیت‌های شخصى این مقامات و زورمندان تبدیل شده، شهر سیماى نظامى را به خود گرفته و مردم با دیدن موانع احساس ترس و حشت می‌کنند.

وزارت داخله اما، وجود این موانع را بدلایل امنیتی موجه می‌داند. نجیب دانش معاون سخنگوی این وزارت در عین حال گفته که بزودی برنامه‌ای برای

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *