وزیر داخله در یک قدمی گیوتین استیضاح مجلس

ناامنی ها کاسه صبر نمایندگان را لبریز کرد و مجلس امروز تصمیم به استیضاح وزیر داخله گرفت.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “گروه طالبان از چهار استقامت بر قندوز حمله کرده اند اگر چه نیروهای دولتی این حمله را عقب زده اند اما نمایندگان میگویند بیم سقوط این ولایت وجود دارد. علاوه بر قندوز، بدخشان، هلمند، فاریاب، ننگرهار و شماری دیگر از ولایات نیز شاهد درگیری است. مجلسی ها گسترش ناامنی ها را به دلیل بی کفایتی مسئولین وزارت داخله بیان کردند.

دو روز پیش طالبان از چهار مسیر بندر امام صاحب، بندر کابل، خاکنى، زاخیل و قلعه گاو به شهر قندوز حمله کردند. جنگ تا صبح امروز ادامه داشت. مقامهای امنیتی قندوز گفته اند که حملات طالبان  عقب زده شده و تلفات سنگینی نیز برآنها وارد شده است.

سید سرور حسینى مسوول مطبوعاتی فرماندهی پولیس قندوز گفته که طالبان با رسیدن نیروهاى کمکى از داخل شهر بیرون رانده شده و ۲۰ جسد آنها در میدان جنگ باقى مانده است. وى افزود، اوضاع تحت کنترل است و از نیروهاى امنیتى تنها ۵ تن در جریان درگیرى ها زخمی شده است.

اما داکتر سعد مختار، رییس صحت عامه قندز میگوید که تا حال دو جسد و ۳۴ مجروح ملکى و نظامى به شفاخانه حوزوى منتقل گردیده که اکثر آنها افراد ملکى هستند.

درهمین حال، رئیس مجلس در نشست امروز گفت، انها قبلا  با رئیس جمهوری دیدار داشتند و اقای اشرف غنی برای برکناری والی قندوز ۴۸ ساعت و برای بازپسگیری ولسوالی های ازدست رفته، ۲۴ ساعت وقت خواسته بود اما با گذشت این مهلت، نه والی برکنارشد و نه ولسوالی های از دست رفته باز پس گرفته شدند.

اقای ابراهیمی، محمداشرف غنی را مقصر اصلی جنگ در قندوز دانست و گفت، از رئیس جمهور گرفته تا فرماندهان پائین رتبه، بدلیل رویدادهای اخیر ناکام هستند.

از سوی دیگر، قاضی حنفی نماینده هرات در مجلس، خارجی ها را متهم به تمویل هر دو طرف جنگ نموده و گفت باید سفیران امریکا، انگلیس و نماینده ویژه سازمان ملل در امور افغانستان به مجلس احضار گردیده و از آنان در این مورد توضیح خواسته شود.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *