کار یک‌ساله‌ی دولت درخم کوچه‌ی ارزیابی صد روز نخست

به زودی نشست ویژه ارزیابی برنامه‌های صد روز نخست حکومت برگزار می‌شود. رییس جمهور اشرف غنی روز گذشته در نشست فوق العاده کابینه با اعلام این مطلب گفت: در این نشست در مورد برنامه‌های صد روز دوم حکومت نیز بحث و تبادل نظر خواهد شد.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “درحالیکه مردم از ناکامی حکومت به ستوه آمده و شدیدا ابراز نارضایتی می کنند اما آقای غنی در نشست دیروز دستاوردهای حکومت وحدت ملی را خوب توصیف کرد و گفت: اظهارات مردم در مورد ضعف کارکردی حکومت، ناشی از خلاء اطلاعاتی است و به گفته او، مردم از دستاوردهای حکومت در صد روز نخست آگاه نیستند. او به اعضای کابینه دستور داد که در نشست آینده اطلاعات لازم را به شهروندان کشور منتقل کنند.

در نشست دیروز کابینه همچنین بر ضرورت ارتباطات منظم و دایمی بین مرکز و ولایات تاکید شد و آقای اشرف غنی گفت: با توجه به فراهم شدن ابزارهای ارتباطی جدید، وزارت خانه‌ها می‌توانند همه روزه با مسئولان محلی در ارتباط باشند و تطبیق برنامه‌های صد روزه را نظارت نمایند. آقای اشرف غنی همچنین از برگزاری نشست‌های ویژه بین مسئولان مرکز و ولایات، هر شش ماه یک بار خبر داد. او با تاکید بر تحکیم پایه‌های حکومت در سطح ولسوالی‌ها، بر ضرورت حضور فیزیکی ادارات دولتی در ولسوالی‌ها تاکید کرد و گفت: وزارت مالیه موظف است در برنامه سال ۱۳۹۵ بودجه مورد نیاز ادارات دولتی در سطح ولسوالی‌ها را پیش بینی نمایند.

در این نشست همچنین در مورد زمین‌های دولتی صحبت شد و آقای اشرف غنی دستورداد که از این پس هیچ وزارت‌خانه حق ندارد بدون مشوره با کمیسیون موظف در این زمینه، زمین‌های دولتی را به فروش برساند. به گفته رییس جمهوری کمیسیونی متشکل از نماینده‌های با صلاحیت وزارت‌خانه‌های مالیه و شهرسازی، اداره مستقل اراضی و اداره امور، مسئولیت تثبیت زمین‌های دولتی را برعهده دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *