روسیه داعش را در سوریه زمین‌گیر ساخت

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: حدود ۱۵۰ مرکز و وسایط نظامی داعش و برخی دیگر از گروه های تروریستی در سوریه در عملیات جنگندهای روسی در یک هفته گذشته نابود شده اند. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه هم گفته، عملیات ها در سوریه ادامه می یابد و هنوز زود است در باره نتایج آن حرف بزنیم. در همین حال امریکا گفته: ۹۰ درصد اهدافی را که روسها بمباران کرده اند، مواضع داعش و گروه های مرتبط با القاعده نبوده است.

عملیات هوایی روسیه برضد گروه داعش در خاک سوریه چهار شنبه هفته گذشته آغاز شد. سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: در این عملیات ها تا کنون، ۱۱۰ هدف مورد حمله قرار گرفته و نابوده شده. به گفته او در این حملات کاروان های نظامی، ذخایر مهمات و سلاح، مواد سوختی و سایر مراکز نظامی هدف قرار گرفته اند.

رئیس جمهور روسیه گفته، این حملات ادامه می یابد و هنوز زود است که در باره نتایج آن قضاوت شود. پوتین همچنین به وزیر دفاع کشورش دستور داده با ائتلاف بین المللی به رهبری امریکا و کشورهای ایران، عراق، ترکیه، عربستان و سوریه در جنگ با داعش همکاری کند.

” ما می دانیم که این گونه عملیات ها برضد تروریست چه اندازه دشوار است و فعلا زود است که در باره نتایج عملیات ها حرف بزنیم. اما کارهای انجام شده تا کنون مثبت و درخور تحسین است.”

ارتش روسیه دیروز مواضع داعش در سوریه را با راکت های کروز که از دریای خزر شلیک شد، نیز هدف قرار داد. وزیر دفاع روسیه گفت: این راکت ها هدایت شونده بودند و تمامی آن به اهداف مورد نظر اصابت کردند. پوتین هم از این اقدام ارتش کشورش تقدیر کرده و گفته، راکت ها از فاصله ۱۵۰۰ کیلومتری بر مواضع داعش شلیک شدند.

” علاوه بر عملیات های هوایی، امروز صبح کشتی های ما در دریای خزر نیز وارد عمل شدند. چهار کشتی حامل راکت، ۲۶ راکت کروز را بر ۱۱ هدف شلیک کردند. به اساس اطلاعات مرکز کنترل اهداف، همه هدف ها نابود شد، به اهداف غیرنظامی حمله نشده. نتایج، دقت بالای راکت ها را نشان می دهد.” 

در همین حال وزارتخارجه امریکا گفته، نود درصد اهدافی را که روسها در سوریه مورد حمله قرار داده اند، مربوط داعش و گروه های مرتبط با القاعده نبوده. همزمان گزارشها از سوریه حاکی است، با شروع حملات هوایی روسیه در این کشور، ارتش سوریه  حملات زمینی علیه شورشیان را افزایش داده و کنترل برخی مناطق را نیز از دست آنها پس گرفته است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *