طرح حمله بر شهر غزنی ناکام شد

یک حمله گسترده گروه طالبان برای تصرف شهر غزنی خنثی گردید.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” برپایه دریافت اطلاعات از منابع محلی در غزنی قرار بود حوالی ساعت دو شب گذشته این حمله توسط مخالفان صورت گیرد که با آتش توپخانه ارتش، مواضع مخالفان درهم کوبیده و تلفات سنگینی به آنان وارد شد اما از صبح امروز راه های مواصلاتی مرکزشهر با ولسوالی ها بشمول شاهراه غزنی – قندهار توسط طالبان بسته شده است.

برپایه گزارش ها، طرح حمله مخالفان برغزنی در هفته های اخیر، بیشتر از هر زمانی شدت گرفته اما این دومین بار است که این طرح توسط حملات پیشگیرانه نیروهای امنیتی خنثی می گردد.

مسولان محلی غزنی، به مردم اطمینان میدهند که اوضاع را در کنترول دارند.

 محمدعلی احمدی معاون والی غزنی به تمدن گفت، مخالفان با مقاومت نیروهای امنیتی غزنی به شدت سرکوب شدند.

با وجود این وضعیت، برخی از شهروندان غزنی امروز به کسب و کار شان ادامه دادند. آنان میگویند خطر سقوط غزنی بدست طالبان شایعه ی بیش نیست.

وضعیت در حال حاضر در غزنی آرام است وتدابیر جدی امنیتی توسط نیروهای دولتی گرفته شده اما بدلیل برد تبلیغاتی مخالفان، مردم اندکی وحشت زده هستند و بازار نیمه تعطیل است

 شماری از رانندگان شاهراه غزنی قندهار نیز در تماس با تلویزیون تمدن ابراز داشتند که طالبان کلید موترهای شان را در شاهراه – غزنی – قندهار، واقع در منطقه ولسوالی قرباغ گرفته و آنها همچنان در حالت بلاتکلیفی بسر می برند

اما شهروندان غزنی می گویند، طالبان در منطقه موسوم به شهباز مسیر شاهراه عمومی غزنی – قندهار را با کاشتن ماین برای ساعاتی مسدود کردند.

برخی باشندگان دیگر از ولسوالی قرباغ نیز در تماس با ما گفتند که وضعیت این ولسوالی وخیم است و تمامی راه های مواصلاتی این ولسوالی با مناطق اطراف آن بسته است. آنها خواهان وارد عمل شدن نیروهای امنیتی و بهبود وضعیت امنیتی خود از سوی نیروهای امنیتی شدند

 از سوی دیگر، در حمله شب گذشته نیروهای امنیتی در حومه های شهر غزنی ۱۶ مهاجم کشته شدند.

معاون والی غزنی گفت به نیروهای امنیتی آسیب نرسیده و تنها یک تانکر شخصی در مسیر شاهراه غزنی – قندهار در منطقه موسوم به شهبار در انفجار ماین از بین رفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *