پوتین از ادامه‌ی حملاتِ ارتش روس؛ تا نابودی تروریست‌ها در سوریه خبر داد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در دفاع از مداخله نظامی این کشور در جنگ سوریه گفته: هدف ما تثبیت دولت قانونی سوریه و همزمان فراهم کردن زمینه برای حل سیاسی بحران این کشور است. پوتین گفته: اگر تروریست های بین المللی در سوریه نابود نشوند، پای آنها به خاک روسیه نیز خواهد رسید.

ولادیمیر پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیون یک روسیه گفت: کشورش قصد اعزام نیروی زمینی به سوریه را ندارد و هدف از عملیات هوایی علیه گروه داعش و بعضی دیگر از گروه های شورشی در سوریه، تقویت و تثبیت دولت قانونی آن کشور است. پوتین گفت: همزمان با عملیات هوایی می خواهیم زمینه حل سیاسی بحران سوریه را مساعد کنیم و این کار با تقویت دولت سوریه و تضعیف گروه های تروریستی، امکان پذیر است.

” هدف ما تثبیت حکومت مشروع سوریه و فراهم کردن زمینه برای سازش سیاسی است. این کار را از طریق نظامی انجام می دهیم. واحدهای از تروریست های بین المللی مانند داعش و امثال آن در نزدیک پایتخت سوریه حضور دارند و با دولت سوریه که تقریبا در پایتخت محاصره شده، حاضر به مذاکره نیستند.” کلیپ ۳

پوتین در مورد همکاری بین روسیه و ائتلاف به رهبری امریکا در جنگ با داعش در سوریه گفت: هرچند تماس بین مقام های نظامی دو طرف برقرار شده و گفتگو صورت گرفته، اما اگر امریکا حاضر به همکاری است باید در مورد نشان دادن مخفی گاه ها، مراکز نظامی و دپوهای سلاح و مهمات تروریست ها با ما همکاری کند. او هشدار داد، اگر با تروریست های بین المللی در سوریه نجنگیم این خطر وجود دارد که آنها به روسیه نیز برسند.

” بدون شک این خطر وجود داشت و دارد. می خواهم تاکید کنم، اگر ما در سوریه اقدام نکنیم و اجازه دهیم آنها آزادنه آنجا بگردند، عاقبت، این هزاران فرد مسلح که با کلاشنکوف های خود آنجا هستند، به مناطق ما نیز خواهند رسید. فعلا حد اقل ما با رئیس جمهور اسد کمک می کنیم تا با تروریست ها بجنگند.” کلیپ ۵

عملیات هوایی روسیه در سوریه حدود دو هفته پیش آغاز شد. وزارت دفاع این کشور گفته: تا کنون صدها عملیات بر نیروها و مراکز نظامی داعش انجام شده و ترس و هرج و مرج صفوف جنگجویان این گروه را فرا گرفته. در همین حال وزیر دفاع عربستان در سفر به روسیه با مقام های آن کشور در باره مسائل سوریه گفتگو کرده. وزیر خارجه عربستان هم گفته که ریاض از مداخله نظامی روسها در سوریه نگران است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *