لالیگا| رئال مادرید برای سی‌و‌چهارمین بار قهرمان شد

در آخرین دیدارهای باقی مانده از هفته ۳۷ لالیگای اسپانیا، شب گذشته پنجشنبه (۲۶ سرطان) ۹ بازی انجام شد که در نهایت تیم رئال مادرید با پیروزی ۲ بر یک در مقابل ویارئال علاوه بر کسب سه امتیاز این بازی، برای سی‌و‌چهارمین بار، مقام قهرمانی این فصل فوتبال لالیگا را هم بدست آورد.

گل‌های این بازی را کریم بنزما در دقیقه ۲۹ و گل دوم را هم خود او از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۷۷ به ثمر رساند. ویسنته ایبورا در دقیقه ۸۴، تنها گل ویارئال را زد تا این بازی با همین نتیجه به پایان برسد.

برای تصاحب مقام قهرمانی رئال مادرید فقط به تساوی در این بازی نیاز داشت و با کسب این برد شیرین، ۸۸ امتیازی شد و بعد از سال ۲۰۱۷ اولین قهرمانی‌شان را جشن گرفتند.

در بازی همزمان نیز تیم فوتبال بارسلونا در ورزشگاه نیوکمپ مقابل اوساسونا با نتیجه ۲ بر یک تن به شکست داد. گل خوسه آرنایس در دقیقه ۱۶ برای اوساسونا و لیونل مسی در دقیقه ۶۳ کار را به تساوی کشاند. اوساسونا در دقیقه ۷۵ با اخراج (انریک گایگو) ده نفره شد، اما بازهم در دقیقه سوم از وقت‌های تلف شده نیمه دوم، روبرتو تورس گل دوم اوساسونا را زد تا در خانه‌ی بارسا پیروز میدان شود.

با این شکست اختلاف امتیاز بارسا با رئال صدرنشین به عدد ۷ رسید و امید رسیدن به قهرمانی را از دست دادند.

در ادامه رقابت‌ها، اتلتیکومادرید با پیروزی ۲ بر صفر در خانه ختافه با گل‌های مارکوس یورنته در دقیقه ۴۵ و توماس پارتی در دقیقه ۸۱ به رده سوم جدول رسید.

نتایج سایر بازی‌های همزمان لالیگا به شرح زیر است:

اتلتیک بیلبائو صفر – لگانس ۲

سلتاویگو ۲ – لوانته ۳

مایورکا یک – گرانادا ۳

رئال بتیس یک – آلاوس ۲

سوسیه‌داد صفر – سویا صفر

والنسیا یک – اسپانیول صفر

در دیگر نتایج بدست آمده مایورکا به همراه اسپانیول راهی دسته دوم شدند و ویارئال اگرچه درخانه شکست خورد و در رده پنجم جدول ماند، اما با توجه به فاصله سه امتیازی‌اش با ختافه رده هفتمی و کسب نتایج بهتر در بازی‌های رودررو، سهمیه لیگ اروپا گرفت.

تیم‌‌های رئال مادرید، بارسلونا، اتلتیکومادرید و سویا به‌عنوان چهار تیم برتر جدول، پیشتر سهمیه لیگ قهرمانان را برای خود قطعی کرده بودند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *