اسناد سری و مهم مخالفین مسلح روی میز وزیر دفاع

وزارت دفاع ملی به اسناد بسیارمهم و محرمانه در یک پایگاه طالبان دست یافته است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی دیروز در جلسه شورای وزیران گفت، نیروهای امنیتی این اطلاعات را از یک پایگاه مخفی، مجهز و خطرناک شورشیان در ولسوالی شورابک ولایت قندهار که در دو کیلومتری مرز پاکستان قرار دارد بدست آورده اند. بگفته استانکزی، بررسی این اطلاعات و اسناد می تواند سرنخ ها و شواهد بیشتری در اختیار دولت افغانستان قرار دهد. اگرچند که وی توضیحات بیشتری در این مورد نداده اما احتمالا منظور سرپرست وزارت دفاع مداخله سازمان استخبارات نظامی پاکستان (آی. اس. آی) در امور افغانستان و حمایت این سازمان از گروه های هراس افکن مانند طالبان است.

این پایگاه، در یک عملیات نظامی نابود شده و معصوم استانکزی می گوید که در این پایگاه ۲۵۰ تروریست کشته شده اند. سرپرست وزارت دفاع ملی دیروز در گفتگوبا خبرنگاران نیز گفت، نابودی چنین پایگاه مهم در ده سال گذشته بی سابقه بوده است

اقای استانکزی همچنین در جلسه شورای وزیران گفته که در عملیات تصفیوی در شهر قندوز ۱۳ تروریست پاکستانی بازداشت شده اند. درهمین حال، انجنیر محمد خان، معاون اول ریاست اجرایی گفته پاکستانی های که در میدان جنگ اسیر شده اند، باید به شکل علنی و در حضور رسانه ها محاکمه شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *