تمدید حضور امریکایی‌ها به معنای شکست پنتاگون در جنگ

ضمیر کبولوف، نماینده ویژه روسیه در افغانستان گفته که تصمیم تازه  واشنگتن مبنی بر ادامه حضور نیروهای امریکایی در افغانستان کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” وزارت خارجه این کشور هم تمدید حضور این نیروها را بمعنای شکست سیاسی واشنگتن خوانده است

مقام های روسیه که وضعیت در افغانستان را به مرزبحرانی شدن تلقی می کنند، از ادامه حضور هزاران نیروی نظامی امریکا در کشور ناخشنود بنظر می رسند

در تازه ترین مورد، نماینده ویژه این کشور اقای ضمیر کابلوف گفته که تمدید حضور این سربازان کمکی به بهبود اوضاع نمی کند. اقای کابلوف از این هم فراتر رفته و تمدید حضور عساکر امریکایی در افغانستان را به معنای شکست دیپلوماسی ایالات متحده در افغانستان خوانده است. آقای کابولوف با تاکید بر خودکفایی افغانستان گفته که غرب باید به صورت واقعی و به منظور تقویت توانایی‌ها در افغانستان، به این کشور کمک کند.

وزارت خارجه روسیه هم در بیانیه‌ای، نگهداشتن ۵۵۰۰ نظامی امریکایی در افغانستان را نشانه شکست سیاست واشنگتن خوانده است.

براساس ها گزارش، هزینه این نیروها در افغانستان نزدیک به ۱۵ میلیارد دالر در سال می رسد که به گفته ناظران امور، اگر ایالات متحده امریکا نصف همین مبلغ را برای نیروهای امنیتی افغانستان کمک می کرد، بدون حضور این نیروها، افغانستان می توانیست به بهترین وجه ممکن گروه های هراس افکن را نابود کرده و نیروهای امنیتی خود را بلحاظ کمی و کیفی تقویت نماید

باراک اوباما روز پنجشنبه گذشته با اعلام اینکه جنگ آمریکا در افغانستان در دوران ریاست جمهوری وی پایان نمی‌یابد، گفت: ۵ هزار و ۵۰۰ سرباز در افغانستان خواهند ماند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *