تازه ترین آمار از تلفات وخسارات به جامانده از زلزله دیروز

براساس امار اعلام شده از سوی اداره مبارزه با حوادث در زلزله دیروز بیش از ۸۰ تن کشته، بیش از ۳۴۰ نفر زخمی و بالاتر از ۴۴۰۰ خانه کلا یا قسما تخریب شده است.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” زمین لرزه دیروز، در تاریخ افغانستان بی‌پیشینه خوانده شده و مناطقی را در افغانستان و پاکستان لرزاند و در مناطقی از هند، چین و تاجیکستان، قزاقستان، نیز لرزش آن احساس شد.

اداره مبارزه با حوادث در گزارشی بنقل از روئسای این اداره در ولایات کنر، لغمان، ننگرهار، پروان، پنجشیر، کاپیسا، بدخشان، تخار، بغلان، کابل وخوست آمار قربانیان زلزله را ۸۴ نفر و زخمی ها را ۳۴۸ تن اعلام کرده است

براساس این گزارش، در کنر ۳۰ تن کشته و ۱۰۳ نفر زخمی، در لغمان ۵ نفر کشته و ۱۹ تن مجروح، در ننگرهار ۱۵ تن کشته و یکصد زخمی، در پروان یک نفر کشته و ۱۰ تن زخمی، در بدخشان ۱۲ تن کشته، ۲۴ نفر زخمی، در تخار ۱۲ تن کشته و ۴۲ نفر زخمی، در بغلان ۲ نفر کشته و ۱۰ نفر زخمی در نورستان ۵ تن کشته ۲۴ تن زخمی، در کابل ۲ نفر کشته، در پنجشیر ۴ تن زخمی و در کاپیسا ۷ تن مجروح شده اند.

همچنین در این ولایات ۴۴۱۶ منزل مسکونی کلا یا قسما تخریب شده و ده ها راس مواشی نیز از بین رفته اند

زمین لرزه دیروز، که ساعت یک  و ۳۹ دقیقه بعد از ظهر دیروز رخ داد و بیش از ۴۰ ثانیه ادامه یافت، در تاریخ افغانستان بی‌پیشینه خوانده شده. دراین زلزله مناطقی از افغانستان و پاکستان بشدت تکان خورد و در مناطقی از هند، چین، تاجیکستان و قزاقستان، نیز شدت آن احساس شد. کانون زلزله در رشته کوه‌های هندوکش در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب شرق شهر فیض آباد، مرکز ولایت بدخشان و در عمق حدود ۲۰۰ کیلومتری سطح زمین، گزارش شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *