پوتین از رشد تروریسم در منطقه اظهار نگرانی کرد

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفته: افزایش فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان و خاورمیانه، امنیت و ثبات کشورهای آسیای میانه و روسیه را تهدید می کند. پوتین در دیدار با روسای نهادهای امنیتی کشورهای عضو مشترک المنافع بر همکاری این کشورها در مبارزه با تروریسم و سازمانهای جرایم پیشه تاکید کرد.

سی و نهمین نشست شورای روسای نهادهای استخباراتی کشورهای عضو اتحاد جماهیر شوروی سابق روزگذشته در مسکو برگزار شد. در این نشست افزایش تهدیدات تروریستی در منطقه و جهان و همکاری کشورهای عضو مورد بحث قرار گرفت. اعضای این شورا همچنین با ولادیمیر پوتین نیز دیدار کردند. پوتین در این دیدار به افزایش نا امنی ها در افغانستان اشاره کرده و گفت: افزایش فعالیت گروه های تروریستی در افغانستان و برخی کشورهای خاورمیانه ثبات و امنیت روسیه و کشورهای آسیای میانه را با تهدید روبرو کرده. او گفت، دشواری اوضاع در افغانستان و خاورمیانه را درک می کنیم و تاکید کرد که این کشورها در مقابله با تروریسم و گروه های جنایت پیشه همکاری کنند.

” ما باید در باره تهدیدها در اطراف کشورهای مان صحبت کنیم، این تهدیدها در حال کم شدن نیست، بلکه در حال بدتر شدن است. علاوه بر تهدیدهای قبلی، تهدیدهای دیگر نیز بخصوص در مرزهای جنوبی ما اضافه شده.”

رئیس جمهور روسیه گفت: هیچ کشوری امروز نمی تواند به تنهایی با سازمان های جرایم پیشه و تروریسم مبارزه کند. رئیس امنیت فدرال روسیه نیز گفت، گروه های مسلح در افغانستان که اخیرا با داعش همسو شده اند، خطر جدی را برای امنیت در آسیای میانه بوجود آورده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *