وزارت صحتِ عامه گزارش سیگار را خیالی خواند

وزارت صحت عامه، گزارش تازه سیگار در مورد ۲۱ کلینیک خیالی در هرات را رد کرد. وزارت صحت این گزارش را غیرسازنده و با رویکرد سیاسی خوانده. در گزارش تازه سیگار، از وجود ۲۱ مرکز صحی خیالی در ولایت هرات خبر داده شده‌است

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” وحید مجروح رئیس روابط بین المللی وزارت صحت عامه گفت: این گزارش، کاملا بی‌بنیاد و متن آن مبهم است و در آن گفته نشده که این کلینیک‌های خیالی دقیقا در کدام موقعیت قرار دارند. اقای مجروح گفت: این وزارت از این گزارش شاکی هست و سیگار، با ارائه این‌گونه گزارش‌ها در صدد مغشوش کردن اذهان عامه می‌باشد.

از سوی دیگر، مقام‌ها در هرات نیز این گزارش سیگار را بی‌اساس خوانده‌اند. محمد آصف کبیر سرپرست ریاست صحت عامه هرات، گفته که این ریاست کاملا از این موضوع بی‌اطلاع است و اداره سیگار، باید با ارایه جزئیات بیشتر در این زمینه، از منابع تمویل کننده امریکایی بپرسد و به دولت افغانستان نیز پاسخگو باشد.

در گزارشی که به تازگی، از سوی دفتر بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) به نشر رسیده از وجود ۲۱ مرکز صحی خیالی در ولایت هرات خبر داده شده است. سیگار گفته که پول ساخت این کلینیک‌ها، از سوی امریکا اختصاص داده شده؛ اما معلوم نیست که این کلینیک‌ها در کجا است و پول آن چطور به مصرف رسیده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *