بامیان عضو شهرهای خلاق جهان شد

موسسه‌ی شبکه‌ی (شهرهای خلاق جهان)  به‌تازگی فهرستی از ۴۷ شهر خلاق جهان را که از ۳۳ کشور جهان انتخاب شده است در وب‌سایت خود منتشر کرده است که نام بامیان نیز در این فهرست دیده می شود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” بامیان از ولایت های باستانی در مرکز کشور است که در اوایل سال روان میلادی برای پیوستن به شبکه شهرهای خلاق جهان نامزد شده بود.

این شهر اینک به دلیل داشتن صنایع دستی منحصر به فرد و فرهنگ بومی، به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان انتخاب شده است.

شبکه شهرهای خلاق جهان در سال ۲۰۰۴ میلادی از سوی یونسکو ایجاد شد که تا کنون ۱۱۶ شهر از کشورهای مختلف جهان، عضویت این شبکه را کسب کرده اند.

براساس آنچه موسسه یونسکو در وبسایت خود نوشته است، فعالیت های فرهنگی و هنری مانند طراحی، فیلم، ادبیات، غذا، موسیقی، رقص های محلی، صنایع دستی و سایر فعالیت های فرهنگی خلاقانه، از عمده ترین معیارهای گزینش شهرهای خلاق جهان به شمار می رود.

یونسکو هدف از ایجاد شبکه های شهرهای خلاق جهان را گسترش روابط فرهنگی میان کشورهای عضو این شبکه خوانده است.

قرار است نشست سالانه شهرهای عضو شبکه شهرهای خلاق جهان در ماه سپتامبر سال آینده میلادی با حضور نمایندگان ۴۷ شهری که به تازگی عضویت این شبکه را به دست آورده اند، در شهر آسترسوند سویدن برگزار شود.

انتخاب بامیان به عنوان یکی از شهرهای خلاق جهان امیدواری هایی را مبنی بر جلب توجه جامعه جهانی به این ولایت به وجود آورده است.

پیشتر این شهر به عنوان نخستین پایتخت فرهنگی سازمان نیز سارک انتخاب شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *