تراژیدی نیجریه تاکنون

سازمان عفو بین‌الملل از کشتار طرفداران جنبش اسلامی نیجریه در شهر زاریا توسط ارتش این کشور، انتقاد کرده و خواهان تحقیقات فوری در این زمینه شده است.

کمیسیون حقوق بشر نیجریه هم با انتقاد از حمله ارتش به غیرنظامیان در شهر زاریا، سربازان ارتش را به قتل عام مردم متهم کرده.

در پی کشته شدن صدها تن از باشندگان شهر زاریا در ولایت کادونا توسط ارتش نیجریه ظرف چند روز اخیر، اعتراضاتی علیه این اقدام ارتش صورت گرفته و دیروز نیز درگیری‌هایی بین مظاهره‌کنندگان و پولیس در شهر زاریا رخ داد.

ابراهیم موسی، سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه گفته: در جریان این تظاهرات سه نفر کشته و ده تن زخمی شدند.

ابراهیم موسی گفته: صدها نفر در شهر زاریا در حمله سربازان ارتش به قتل رسیده‌اند و در حال حاضر صدها جسد در سردخانه شهر نگهداری می‌شود.

همزمان، سازمان عفو بین‌الملل از کشتار غیرنظامیان توسط ارتش نیجریه انتقاد کرده و خواهان انجام تحقیقات فوری در این زمینه شده.

دفتر این سازمان در نیجریه گفته: شمار دقیق تلفات معلوم نیست، اما بدون شک شمار قابل توجهی در حمله سربازان ارتش در شهر زاریا کشته شده‌اند.

شنبه این هفته سربازان ارتش نیجریه با معترضان در شهر زاریا درگیر شدند و طبق گزارشها درگیری میان دو طرف تا روز دوشنبه ادامه داشته.

سخنگوی جنبش اسلامی نیجریه گفته: ارتش رهبر این گروه را بازداشت و دو پسر را او را کشته‌اند.

خانم ابراهیم زکزاکی، رهبر جنبش اسلامی نیز زخمی و بازداشت شده است.

کمیسیون حقوق بشر نیجریه هم از حمله ارتش به غیرنظامیان انتقاد کرده و سربازان ارتش را به قتل عام در شهر زاریا متهم کرده است.

چیدی اودینکالو، مسئول حقوق بشر نیجریه به خبرگزاری اسوشیتدپرس گفته: صدها جسد در سردخانه دانشگاه طبی زاریا انتقال داده شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *