طالبان هشتادتن از خانواده‌های پولیس محلی‌را گروگان گرفت

گزارش ها از شمال کابل می رساند که طالبان در ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا نزدیک به هشتاد تن از اعضای خانواده‌های پولیس محلی را اسیر گرفته اند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” برخی از قومندانان پولیس محلی به نقل از طالبان گفته‌اند اگر تا بیست و چهار ساعت دیگر خودشان را به طالبان تسلیم نکنند، ممکن است طالبان عزیزان شان را بکشند.
برخی از نماینده گان این ولایت در مجلس نیز هشدار داده‌اند اگر توجه جدی در این مورد نشود طالبان دست به جنایت کلان خواهند زد.
ماه هاست که نیروهای امنیتی در ولسوالی های تگاب، اله سای و نجراب ولایت کاپیسا درگیر نبرد با گروه طالبان هستند.
درگیریی که در چند روز گذشته شدت یافته؛ نیروهای امنیتی هم از بسیاری روستاهای ولسوالی نجراب عقب نشینی کرده اند.
طالبان با ورودشان به روستاهای ولسوالی نجراب ولایت کاپیسا، بسیاری از خانه‌های مردم را آتش زده و نیز نزدیک به هشتاد تن از نزدیکان پولیس‌های محلی این ولسوالی را اسیر گرفته اند.
خواست طالبان این است که سربازان پولیس های محلی این ولسوالی با جنگ افزار های دست داشته شان خود را به آنان تسلیم کنند در غیر آن اسیران را گلوله باران خواهند کرد.
در اینجا هم برخی از نماینده‌گان کاپیسا در مجلس، از وضعیت بد امنیتی در این ولسوالی‌ها ابراز نگرانی می کنند. آنان هشدار می‌دهند اگر توجه جدی برای باز پس گیری بخش هایی از ولسوالی نجراب نشود طالبان دست به جنایات بیشتر خواهند زد.
همچنان در حال حاضر صدها تن از باشنده گان این ولسوالی از سوی طالبان از خانه‌های‌شان بی جا شده اند و به مرکز این ولسوالی آمده اند.
پیش از این شورای ولایتی کاپیسا گفته بود که در سه ولسوالی این ولایت بیش از یک هزار طالب درگیر نبرد اند که نزدیک به دوصد تن آنان طالبان خارجی هستند. دیده شود مقام های امنیتی در کابل برای باز پس گیری این مناطق چی زمانی اقدام خواهند کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *