در چهل وهشت ساعتِ گذشته ۹۰ سرباز در هلمند کشته شدند

معاون والی هلمند آقای رسول یار  در یک نامه سرگشاده به عنوانی ارگ ریاست جمهوری که در صفحه رسمی فیسبوکش نوشته خواهان کمک فوری مرکز  به این ولایت گردیده است و نوشته است که در دو روز گذشته نود سرباز افغان در جنگ با طالبان در این ولایت کشته شدند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” به نقل از سایت خبری ـ تحلیلی (جمهوری خراسان) درگیری شدید میان طالبان و نیروهای امنیتی از دو روز به این سو در ولسوالی های سنگین و گرشک ولایت هلمند ادامه دارد.

محمدجان رسول یار معاون والی هلمند هشدار داده که این ولسوالی ها در خطر سقوط قرار دارند.

او از عدم پشتیبانی مقامات مرکزی انتقاد کرده و از رئیس جمهوری افغانستان خواسته هر چه زودتر اقدامات لازم را روی دست گیرد.

آقای رسول یار نوشته چون اطلاعات از مجرای رسمی و اداری به آقای رئیس جمهور آنطور که باید، نمی‌رسد او نوشتن در صفحه فیسبوک را انتخاب کرده است.

مقامات دیگر تاکنون به شکل رسمی این خبر را تایید نکرده اند.

یک مقام محلی از ولسوالی گرشک که نخواست نامش در گزارش درج شود می‌گوید در درگیری های دو روز گذشته در این ولسوالی پانزده پاسگاه امنیتی به دست طالبان افتاده است.

یک کارمند از شفاخانه ولسوالی سنگین نیز گفته که بیش از صد کشته از ماموران امنیتی و هفده کشته از غیرنظامیان به این شفاخانه انتقال داده شده است.

طالبان تاکنون در مورد این درگیری ها چیزی نگفته است.

دیشو، باغران و واشیر سه ولسوالی ولایت هلمند است که کاملا در کنترل طالبان است. این گروه در بسیاری از ولسوالی های دیگر این ولایت نیز حضور دارد و با نیروهای امنیتی درگیر است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *