ولسوالی گرشگ را در یابید !!!

در نبرد چهار روزه میان نیروهای دولتی و طالبان در ولسوالی گرشک ولایت هلمند ۲۱ تن از نیروهای دولتی و ۴۰ طالب کشته شدند و چند تن دیگرشان زخم برداشته اند.

این نبرد چهار روز پیش در ولسوالی گرشک پس از آن آغاز شد که صدها جنگجوی طالب بر بخش هایی از این ولسوالی حمله کردند.

مقامهای امنیتی ولایت هلمند میگویند که طالبان چند روستای این ولسوالی را در اداره خود در آورده اند.

مقامهای محلی و امنیتی ولایت هلمند میپذیرند که طالبان بر چند روستای این ولسوالی دست یافته اند.

ولسوال گرشک هشدار میدهد که اگر نیروهای کمکی به این ولسوالی نرسند؛ این ولسوالی به زودی به دست طالبان سقوط خواهد کرد.

محمد شریف ولسوال گرشک اظهارداشت: “قطعات ما اسلحه‌ ندارند؛ از قبیل زیکو یک؛ کلاشینکف. اگر داشته باشند امنیت تأمین می شود”.

فرمانده‌ی پولیس گرشک که هم اکنون با طالبان در نبرد است؛ می‌گوید که حمله طالبان بر روستاهای زنبلی و میرمانداب شدت گرفته‌اند و نیروهای دولتی در حال عقب نشینی هستند.

محمد اسماعیل فرمانده پولیس هلمند گفت: “بعد از سقوط ولسوالی‌های نوزاد؛موسی قلعه و سنگین دشمن به مناطقی که در تصرف ما بود تهدیدهای خود را افزایش داد و ما یک عقب نشینی تاکتیکی کردیم تا ما امنیت گرشک را تأمین کنیم تا به این ولسوالی زیان نرسد”.

یکی از بزرگان قوم ولسوالی گرشک می‌گوید که طالبان ۱۰ کیلومتر خاک این ولسوالی را در اداره خودشان درآورنده اند.

عبدالخالق بزرگ قوم افزود: “ما به صورت رسمی و شفاهی به مقام ولایت خبر داده بودیم، که همراه ما کمک شوند تا دشمن را شکست دهیم؛ متأسفانه دولت توجهی نکرد”.

اما معاون سخنگوی رئیس جمهور می‌گوید که نیروهای دولتی برای پس گیری بخش‌هایی از شهر لشکرگاه و ولسوالی‌های این ولایت که در اداره طالبان هستند، برنامه‌ای را طرح ریزی کرده‌اند.

سیدظفر هاشمی معاون سخنگوی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: “رئیس جمهور علاوه بر اینکه از مقام ولایت و منابع امنیتی گزارش دریافت می‌کند، با مقامات در هلمند در تماس است”.

این نگرانی‌ها در حالی ابراز می‌شوند که محمدجان رسولیار معاون والی هلمند در نامه‌ی سرگشاده اش به رئیس جمهور از رهبران حکوت وحدت ملی خواست که درباره هلمند یک کار بی درنگ انجام دهند در غیر آن هلمند با سرنوشت کندز روبرو خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *