داعش حضورش را در افغانستان رسانه‌ای کرد

گروه (داعش) یک نوار ویدیویی را نشر کرده است که در آن قسمت های از وحشت و کشتار بی رحمانه این گروه را به نمایش می‌گذارد .
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن”،  این ویدیو مربوط به شاخه این گروه در افغانستان و پاکستان است.
در ویدیوی منتشر شده گروه دولت اسلامی بخش های افغانستان را بنام خراسان قبرستان مرتدین نام گذاری کرده است و ادعا کرده که این گروه در ولایت های لوگر، پکتیکا و ننگرهار حضور دارند.

مقامات افغان هر چند بار ها حضور گروه داعش در افغانستان را رد کرده اند و گفته که داعش در بین افغان ها جاندارد اما اخیرا نگرانی از حضور این گروه تندرو در کشور بیشتر شده است.
در ویدیو که روز گذشته از سوی داعش منتشر شده نشان می دهد که یک مرد مقابل افراد این گروه زانو زده و یک تن با شمشیر سر او را از تنش جدا می کند.
در قسمت های دیگر این ویدیو نشان می دهد که جنگجویان داعش دو تن دیگر را با شلیک مرمی به قتل می رساند.
همچنان در این ویدیو حملات تروریستی بر یک کاروان نیروهای امنیتی پاکستان که در یک راه کوهستانی در حرکت است را نشان می دهد.
تصاویری از درگیری مسلحانه جنگجویان داعش با نیروهای امنیتی در یک ساحه نظامی، دو بمب گزار انتحاری را به نمایش می گذارد که بر اساس زیر نویس ویدیو حملات بر وسایط دولتی در افغانستان انجام می شود.
در این ویدیو دیده می شود که مردی با همسنگران تروریست خود خداحافظی کرده و سوار موتری مملو از مواد انفجاری می شود و سپس موتر را به یک پاسگاه امنیتی ارتش ملی افغانستان، اصابت می دهد.
جنگجویان داعش ادعا کرده اند که آنان موتر مملو از مواد انفجاری را در ولسوالی ازره ولایت لوگر اصابت داده که تعمیر پاسگاه امنیتی کاملا تخریب شده است.
پیش از این مقامات روسیه گفته بودند که برای مبارزه با گروه داعش در افغانستان با طالبان تماس گرفته و برای نابودی گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) منافع مشترک شکل گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *