قدیر: به افرادم دستورِ شلیک به چرخ‌بال‌های ناشناس را داده ام!

حاجی ظاهر قدیر، نائب رئیس اول مجلس نمایندگان کشور، که امروز،در ادامه نطق های خبر ساز اخیر خویش در پارلمان سخن می‌گفت از پرواز هلی‌کوپترهای ناشناس بر فراز ولایت ننگرهار در شرق افغانستان شکایت کرد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” به نقل از پایگاه خبری ـ تحلیلی  (جمهوری خراسان) او گفت که این هلی‌کوپترها در مناطق مختلف ولایت ننگرهار به زمین می‌نشینند و وقتی از مسئولین درباره آنها پرسیده می‌شود، جواب این است که آنها اجاره‌ای هستند و به دلیل عوارض فنی نشست (فرود) می‌کنند.
آقای قدیر گفت:” امروز از اینجا اعلام می‌کنم و به افرادم می‌گویم که اگر این هواپیماها بار دیگر نشست کردند هدف قرار دهند.”
اخیراً در برخی رسانه‌های داخلی و خارجی و همچنین شبکه‌های اجتماعی خبرهایی پخش شد مبنی بر این‌که اعضای گروه‌های طالبان و گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) توسط این هلی‌کوپترها به ولایت‌های شمالی و شرقی افغانستان منتقل شده‌اند.
معصوم استانکزی، سرپرست وزارت دفاع افغانستان، گفت که دولت درباره پخش خبرهایی مبنی بر انتقال شورشیان توسط هلی‌کوپتر در مناطق مختلف کشور، تحقیق می‌کند.
آقای قدیر امروز مدعی شد که در ولایت ننگرهار وقتی میان افراد گروه طالبان و نیروهای داعش درگیری می‌شود، هواپیماها مواضع گروه طالبان را هدف قرار می‌دهند ولی به نیروهای داعش کاری ندارند.
نائب رئیس اول مجلس افغانستان گفت که ایجاد گروه داعش پروژه بدیل گروه طالبان است. به گفته او گروه طالبان دیگر یک جریان واحد نیست و آدرس مشخص ندارند.
بعد از مرگ ملا محمد عمر گروه طالبان افغانستان به دو شاخه ملا محمد رسول و ملا اختر منصور منشعب شدند.
او گفت:” اکنون سوال این که نیروهای داعش سلاح سنگین و مهمات خود را از کجا می‌کنند (می آورند)؟ از آسمان که نمی‌آید.”
آقای قدیر همچنین مکتوب لشکر ۲۰۱ سیلاب ارتش افغانستان را در صحن مجلس قرائت کرد که در آن آمده است:” افراد تحریک لشکر اسلام مربوط منگل باغ، مقیم در مربوطات ولسوالی شینوار که قبلا توسط دولت کارت جواز مخصوص برای آنان توزیع شده بود، اکنون ۹۰ درصد آنان در ولسوالی نازیان و اچین به گروه داعش پیوسته‌اند.”
در ادامه این نامه به گفته او آمده که چند تن از افراد تحریک لشکر اسلام در درگیری در روستای عبدالخیل ولسوالی اچین توسط نیروهای ارتش ملی افغانستان کشته شده‌اند که کارتهای هویتی که توسط دولت افغانستان به آنان داده شده بود، در جیب‌های آنان موجود بود.
او گفت که این خودش سند است، مبنی بر حمایت از نیروهای داعش.
به گفته آقای قدیر نیروهای تحریک لشکر اسلام درانتقال افراد داعش به مناطق مختلف ولایت ننگرهار دست دارند.
نیروهای تحریک لشکر اسلام یکی از نیروهای مخالف دولت پاکستان است.
دوم قوس(آذر) او در صحن علنی مجلس گفت: “مسئولان و فرماندهان خط [اول] داعش به خدا قسم در کابل زندگی می‌کنند، به خدا قسم به سفارتخانه‌ها می‌روند، به خدا قسم به اداره‌های امنیتی ما می‌روند.”
او افزود که در گذشته منابع مالی تسلیحاتی شورشیان از “بیرون” می‌آمد، اما حالا دولت افغانستان خودروهای “هاموی و رنجر” و اسلحه به آن‌ها می‌دهد.
آقای قدیر چند هفته قبل در ننگرهار بود و با انتشار عکسهایی از این دست روی صفحه فیسبوک خود، اعلام کرد که آماده عملیات علیه داعش است
آقای قدیر در این روزها به چهره خبرساز تبدیل شده است. دیروز یکشنبه، ۶ جدی(دی) اعلام شد که افراد وابسته به او ۵ عضو گروه داعش را سربریده است.
عصمت الله شینواری نماینده مردم ولایت در مجلس نمایندگان نیز گفت که هر روز ناامنی در ولایت ننگرهار افزایش می‌یابد.
او گفت که با تمام نمایندگان ولسوالیهای ولایت ننگرهار دیدار داشته همه از وضعیت کنونی این ولایت نگرانی دارند. او خواستار اعزام یک هیات با صلاحیت برای رسیدگی به خواست مردم در این ولایت شد.
آقای شینواری گفت که مردم شینوار چند روز قبل با نیروهای داعش درگیر شده بودند ولی نیروهای دولتی هیج کمکی به این نیروها نکردند، به گفته او باید موضوع به صورت جدی با دولت مطرح شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *