جان باختن ۱۹ دانش‌آموز خردسال بر اثر یک تیراندازی مرگبار در ایالت تگزاس امریکا

تیراندازی‌های مرگبار در امریکا با استفاده از سلاح گرم، اینبار در جنوب ایالت تگزاس!

تگزاس دیروز سه‌شنبه شاهد یک تیراندازی مرگبار در یک مکتب ابتدائیه بود. پولیس این ایالت گفته، در این تیراندازی ۱۹ دانش‌آموز و ۲ معلم این مکتب کشته شده و نزدیک به ۱۵ تن دیگر هم زخمی، تیراندزای ساعت ۱۱:۳۰ دیروز به وقت محلی امریکا از سوی یک فرد ۱۸ ساله بنام سالوادور راموس انجام شده و سپس فرد مهاجم از سوی یک افسر پولیس به ضرب گلوله کشته شد، پیت آرداندو؛ رئیس پولیس منطقه اوولد گفت:

“فرد مهاجم حوالی ساعت ۱۱:۳۰ به تنهایی وارد این مکتب شده و دانش آموزان و معلمان را بگونه وحشتناکی به ضرب گلوله کشته است.”

دانش آموزان که در این مکتب درحال آموزش بودند، اکثر آنان در گروه سنی ۵ تا ۱۱ ساله قرار داشتند.

پس از این رویداد خونین جو بایدن، از مردم خواست که برای این کودکان دعا کنند. او از دسترسی آسان به اسلحه در امریکا به شدت انتقاد کرد و خطاب به مردم گفت، تا چه زمانی حاضر اند با این خونریزی زندگی کنند، جو بایدن افزود:

“چه وقت می‌خواهیم در برابر لابی سلاح بی‌ایستیم؟ جان و روحم از این وضعیت خسته است، باید اقدام کنیم، اینکه یک کودک ۱۸ ساله وارد فرشگاه شود و دو میل سلاح خودکار بخرد واقعآ نادرست است.”

بایدن هفته پیش نیز گفته بود، که در مورد محدودیت استفاده از سلاح در امریکا با کنگره صحبت می‌کند.

کریس مورفی، از سناتوران دموکرات نیز پس از این حادثه سناتوران را به غفلت و بی‌تفاوتی متهم کرده و از کنگره خواست که قوانین کنترل سلاح را تصویب کنند، کریس مورفی گفت:

“داریم چه کار می‌کنیم؟ برای چه اینجا هستید مگر نمی‌خواهید مشکلی را به این اندازه حل کنید؟ این حوادث غیر اجتناب نیستند. این حوادث فقط در کشور ما اتفاق می‌افتد، در هیچ کجایی دیگر نه”

براساس برخی گزارش‌ها از آغاز سال ۲۰۲۲ میلادی تاکنون ۲۷ مورد تیراندازی در مکاتب ایالات متحده امریکا صورت گرفته است. ۱۰ روز قبل نیز بر اثر تیراندازی در فروشگاهی در نیوریارک ۱۰ نفر کشته شده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *