نماینده دیده‌بان حقوق بشر خواهان بازگرداندن ممنوعیت سفر بر حاکمان جدید افغانستان شد

هیدر بار، نماینده بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر، در توییتی خواستار بازگرداندن ممنوعیت سفر بر حاکمان جدید افغانستان به ویژه مقام‌های بلند پایه شد.

نماینده بخش زنان دیده‌بان حقوق بشر، روز چهارشنبه از کشورهای جهان خواست که به مقامات طالبان اجازه‌ سفر به بیرون از افغانستان را ندهند.

نماینده دیدبان حقوق بشر پس از انتشار بیانیه شورای امنیت سازمان ملل در مورد موضع حکومت در قبال زنان، گفته زمان آن است که اقدامات بسیار فعال‌تر و عملی‎تر، از جمله بازگرداندن ممنوعیت سفر بر طالبان، انجام شود.»

این واکنش ها در حالی مطرح می‌شود که در ماه‌های اخیر محدودیت‌ها از سوی حکومت جدید بر زنان وضع شد که واکنش‌های جهانی را به دنبال داشت.

از سویی هم، سفیران اتحادیه اروپا در یک نشست مجازی درباره‌ی وضعیت افغانستان بحث کرده‌اند. سفیر اتحادیه اروپا برای افغانستان این موضوع را در تویترش اعلام کرده است.

وانت برانت شب گذشته در تویتی نوشته که محور این نشست بحث در مورد چگونگی واکنش به بدترشدن فضای سیاسی در افغانستان و یافتن بهترین رویکرد برای کمک به مردم افغانستان بوده است.

گفتنی است که وضعیت حقوق بشر و محدودیت بر زنان و دختران در افغانستان توسط حکومت، همواره یکی از نگرانی‌های کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی بوده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *