مخالفین مسلح از باشندگان هلمندی زکات می‌گیرند

باشنده‌گان ولسوالی‌های نهرالسراج، باباجی و مارجه ولایت هلمند می‌گویند که طالبان دو کمیسیون را برای جمع‌آوری مالیات زمین در این ولسوالی‌ها توظیف کرده اند.

 به “گزارش شبکه تلویزیونی تمدن “این باشنده‌گان می‌گویند که این کمیسیون‌ها از چند روز بدین‌سو مصروف جمع‌آوری مالیه هستند. به گفتۀ آن‌ها، طالبان این پول را برای فصل جنگ جمع‌آوری می‌کنند.

حاجی ظاهر، یک عضو شورای اجتماعی ولسوالی مارجه به سلام وطندار گفت که طالبان در مناطق گوناگون این ولسوالی فعالیت دارند و بابت هر جریب زمین، ۱۰۰ کلدار پاکستانی از آن‌ها مالیه می‌گیرد.

عبدالصمد، یکی از باشنده‌گان این ولسوالی می‌گوید، افزون بر ۱۰۰ هزار جریب زمینی که از سوی دولت برای مردم مارجه توزیع شده است، آن‌ها دوچند آن را غصب کرده اند.

با این حساب، تنها مردم این ولسوالی ۳۰۰ هزار جریب زمین دارند و مالیات این زمین‌ها به ۳۰ میلیون کلدار می‌رسد.

طالبان با فروش سنگ رخام و جمع‌آوری هزینۀ برق از مردم هلمند، سالانه یک‌ونیم میلیارد کلدار پاکستانی به دست می‌آورند

افزون بر این، گفته می‌شود این گروه برای هر مالیه‌دهنده یک فورم خانه‌پری می‌کنند و بابت هر فورم، ۳۵۰۰ کلدار پاکستانی از آن‌ها می‌گیرند و در صورت سرپیچی، زمین‌داران را زندانی می‌کنند.

هم‌چنان ملا عبدالمجید آخندزاده، معاون شورای ولایتی هلمند می‌گوید که طالبان در ولسوالی‌های شمالی هلمند بر استفاده از تمامی زیربناهای دولتی، از جمله برق و جاده، مالیه وضع کرده و اکنون در ولسوالی‌های جنوبی هلمند نیز این کار را آغاز کرده اند.

آقای آخندزاده می‌گوید که طالبان با استفاده از ده‌ها میلیون کلداری که از مردم جمع‌آوری می‌کنند، به تقویت ماشین‌های جنگی‌شان می‌پردازند. او نیروهای امنیتی را به دلیل عدم جلوگیری از این کار طالبان، ملامت می‌کند.

مسؤولان ولایت هلمند با وجود تلاش‌های زیاد، حاضر به صحبت در این باره نشدند.

گفته می‌شود که طالبان با فروش سنگ رخام و جمع‌آوری هزینۀ برق از مردم هلمند، سالانه یک‌ونیم میلیارد کلدار پاکستانی به دست می‌آورند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *