نورستانی: ما آماده‌گی داریم حکومت ندارد

داکتر یوسف نورستانی، رییس کمیسیون مستقل انتخابات کشور می گوید که کمیسیون انتخابات آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات را دارد.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” نورستانی که امروز در یک نشست خبری صحبت می کرد گفت: کمیسیون انتخابات آمادگی برگزاری انتخابات را دارد اما حکومت آمادگی ندارد تا انتخابات را برگزار کند.
آقای نورستانی می گوید که پروسۀ انتخابات بعد از روی کار آمدن حکومت وحدت ملی سیاسی شده بود، او همزمان از اینکه این پروسه دوباره به طرف تخنیکی شدن در حرکت اظهار خرسندی کرد.
او افزود، فرمان های تقنینی رییس جمهور در مورد انتخابات بار ها از سوی مجلس نمایندگان  رد شد تا صلاحیت های کمیسیون انتخابات یک بار دیگر به این نهاد برگشت.
نورستانی گفت: کمیسیون انتخابات بر اساس قانون تشکیل شده و ما امیدواریم که رییس جمهوری افغانستان فرمان تازۀ صادر نکند و کار کمیته گزینش به پایان برسد.
اقای نورستانی تاکید کرد که کمیتۀ گزینش قانونی نیست و این کمیته را برخواسته از تفاهم سیاسی میان جناح های قدرت در افغانستان خواند.
او افزود که کمیسیون انتخابات استقلالیت خود را حفظ کرده است و به هیچ نهاد داخلی و خارجی دولتی و خصوصی اجازه مداخله در صلاحیت و وظایف کمیسیون انتخابات را نخواهد داد.
تا یک هفته آینده زمان برگزاری انتخابات اعلام می شود
احمد یوسف نورستانی گفت که کمیسیون مستقل انتخابات تا یک هفته دیگر زمان دقیق برگزاری انتخابات پارلمانی و شورا های ولسوالی ها را اعلام می کند.
آقای نورستانی در نشست خبری امروز گفت که کمیسیون انتخابات قبل از این سه بار زمان انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها را اعلام کرده بود.
او می گوید اگر دولت در آن زمان و مطابق تصامیم که کمیسیون گرفته بود عمل می کرد، قوانین نافذه کشور نقص نمی شد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری یک هفته پیش اعلام کرد که حکومت اماده است تا انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی ها را در میان تابستان و خزان سال آینده برگزار کند.

آقای غنی گفته بود که مشخص کردن زمان دقیق برگزاری انتخابات از صلاحیت های کمیسیون انتخابات است.

پیشتر، اعضای مجلس نمایندگان و مجلس سنای کشور فرمان های تقنینی رییس جمهور در مورد انتخابات را رد کرده بودند.

آقای غنی پس از آنکه هر دو فرمان او در مورد اصلاحات انتخاباتی از سوی مجلس رد شد گفت که این فرامین توشیح شده و بر جای خود باقی خواهند ماند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *