احداث یک پروژه بزرگ برق در هرات

انجینرعلی احمد عثمانی، وزیرانرژی وآب کشور ازاختصاص سی وپنج میلیون دالرامریکایی بخاطراحداث نیروگاه برق در ولسوالی های شرق ولایت هرات خبر داده و می گوید که این مبلغ  بخاطرایجاد سب‌استیشن های برق در ولسوالی های که در مسیر بند‌ سلما قرار دارند به ریاست عمومی برشنا پرداخت شده است.

وی گفت:” ولسوالی های چشت شریف، اوبه، پشتون زرغون و کرخ در مسیر بند سلما قرار دارند و برای انتقال برق از بند سلما به سب استیشن (نور و جهاد) در شهر هرات، نیاز به ایجاد سب‌استیشن های دیگر در این ولسوالی ها است.”

وی افزود، کارآبگیری بند دوستی افغانستان ـ هند (سلما) تابهار سال اینده تکمیل می شود و قراراست درین بند، ابتدا دو توربین بزرگ با ظرفیت تولید بیست وهشت میگاوات برق نصب و به کار آغازنماید و توربین سومی نیز در ماه جوزا نصب خواهد شد و پس از آن ظرفیت تولید برق این بند به چهل ودو میگاوات خواهد رسید.

عثمانی می‌گوید:” بخاطر تقویت لین یک صدو ده کیلوولت و ساخت نیروگاه برق، هفده میلیون افغانی در نظر گرفته شده و شرکت هرات برشنا کار آنرا آغاز خواهد کرد.

وزیر انرژی و آب کشور به این باوراست که  بخاطر تقویت برق وارداتی ترکمنستان در هرات، نیاز به زیر ساخت‌های بزرگ است و ترکمنستان از چندی پیش آماده انتقال برق بیشتر به ولایت هرات است اما لین یک صدوده کیلوولت انتقالی برق، توانایی افزایش انرژی را ندارد.

به گفته وزیر انرژی و آب کشور، بخاطر ساخت نیروگاه و تقویت لین انتقالی برق از ترکمنستان به هرات در جریان است و هفده میلیون افغانی بخاطر ساخت نیروگاه و تقویت لین برق به اداره هرات برشنا منتقل شده و کار آن بزودی آغاز می‌شود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *