حضور پر رنگ مخالفین مسلح در سه ولسوالی کندز

دو ماه پیش محمد اشرف غنی رئیس جمهوریِ کشور در حین سفرش به ولایت کندز سفر  سه ولسوالی جدید را به نام های اقتاش، گلباد و گورتپه در جغرافیای کندز مهر تایید گذاشت، این در حالیست گزارش های تازه حاکی از آن است که این سه ولسوالی  هم اکنون در تصرف گروه طالبان است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” اقتاش پیش از این بخشی از ولسوالی خان آباد بود و گلباد نیز از توابع امام صاحب بود. گور تپه نیز در حومه شهر کندز واقع شده بود.

ساکنان این سه ولسوالی مدعی هستند که این سه ولسوالی همچنان در تصرف طالبان می باشد.

مولوی خوش محمد نصرت یار عضو شورای ولایتی کندز می گوید که شورشیان در این سه ولسوالی حضور دارند و دولت نتوانسته است امنیت این ولسوالی ها را تامین کند.

وی در گفتگو با خبرگزاری پژواک گفت “دولت هیچ برنامه ای برای کندز که ساکنانش تمامی دارایی های خود را در سقوط این شهر از دست دادند ندارد. مردم ما هیچ اعتمادی به دولت ندارند.”

شهر کندز در ۲۸ سپتامبر توسط شورشیان طالبان تصرف شد و نیروهای دولتی پس از گذشت چند روز توانستند کنترول این شهر را دوباره بدست بگیرند.

گفته می شود که طالبان مقادیری سلاح و مهمات را که از شهر کندز بدست آورده بودند را به ولسوالی آقتاش انتقال داده اند و ماین های جاده ای نیز در این ولسوالی کار گذاشته اند.

حمداله دانشی سرپرست این ولایت اطمینان داد که تمامی ولسوالی های این ولایت از وجود دشمنان به زودی پاکسازی خواهد شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *