تلفات سنگین مخالفان مسلح در ولایت بدخشان

گزارش‌ها از ولایت بدخشان می‌رسانند که نیروهای امنیتی در بخش‌هایی از این ولایت تلفات سنگینی را به گروه طالبان وارد کرده‌اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” مسؤول دفتر رسانه‌های ولایت بدخشان می‌گوید عملیات پاک‌سازی که در ولسوالی‌های تگاب و تشکان راه‌اندازی شده بود، از دوروز به این‌طرف در ولسوالی ارگو نیز ادامه دارد.

در خبرنامۀ دفتر رسانه‌های ولایت بدخشان آمده‌است که طالبان در روستای اسپینگل ولسوالی ارگو به گونۀ پراگنده وجود داشتند و به خاطر پاک‌سازی آن عملیات راه‌اندازی گردید.

در این عملیات‌ها ۱۷ طالب به شمول چندین فرمان‌ده‌شان که یکی از سردسته‌های آنان به نام حمیدالله نیز در این جمع شامل است، کشته شده‌اند و دوتن از نیروهای امنیتی نیز جان باخته‌اند.

در این عملیات ۱۰ تن دیگر از افراد طالبان زخمی گردیدند و باقی‌شان که به روستایی به نام کالر فرار کردند، اکنون در محاصرۀ نیروهای امنیتی قرار دارند.

هم‌چنان طالبان شب گذشته نیز بالای پاس‌گاه‌های امنیتی در روستای سوچ ولسوالی جرم حمله کرده‌اند که به مقاومت نیروهای امنیتی مواجه شدند و هفت نفرشان کشته و هفت تن دیگر زخمی گردیده‌اند.

در میان طالبان کشته شده شهروندان خارجی نیز شامل است و به نیروهای امنیتی هیچ آسیبی نرسیده‌است.

ولایت بدخشان از جمله ولایت‌های ناامن در شمال‌شرق افغانستان است که در سال جاری خونین‌ترین روی‌دادهای درگیری را در خودش داشت.

از سویی، تهدید بیش‌تر در حال حاضر ولسوالی در وردوج که از چندماه به این‌طرف به دست طالبان سقوط کرده و درۀ خستک ولسوالی جرم است که تا به حال هیج اقدامی به خاطر پاک‌سازی صورت نگرفته‌است.

پیش از این مقام‌های بدخشان از آغاز عملیات در ولسوالی جرم و درۀ خستک پیش از پایان فصل زمستان سخن گفته بودند اما این فصل نیز رو به پایان است و از عملیات در این بخش‌ها هیچ خبری نیست.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *