احتمال به‌تاخیر افتادن انتخابات پارلمانی به دلیل نبود بودجه

رئیس کمیسیون مستقل انتخابات کشور هشدار داده که ممکن است انتخابات پارلمانی و شوراهای محلی به دلیل نبود بودجه در سال آینده برگزار نشود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” احمد یوسف نورستانی، در یک نشست خبری گفت که اگر دولت هزینه برگزاری انتخابات را به موقع در اختیار این کمیسیون قرار ندهد، انتخابات در ۲۴ میزان (مهر) سال آینده برگزار نخواهد شد.

او افزود کسانی هستند در حکومت، سازمان ملل متحد و برخی سفارتخانه‌ها که در راستای اهداف خود، قوانین افغانستان را زیر پا می‌کنند.

آقای نورستانی بدون این که توضیح دهد که این افراد چه کسانی هستند و چگونه قوانین افغانستان را نقض می‌کنند، از اشرف غنی، رئیس جمهوری کشور، خواست که جلو آن‌ها را بگیرد.

رئیس کمیسیون انتخابات این موضوع را در حالی اظهار می‌کند که اشرف غنی با صدور فرمان قانونی، زمینه تغییر مسئولان کمیسیون انتخابات، از جمله آقای نورستانی را فراهم کرده است.

براساس این فرمان کمیته گزینش صلاحیت دارد که ۲۷ نفر از متقاضیان عضویت در کمیسیون انتخابات را با رعایت ترکیب قومی و جنسیتی، به رئیس جمهوری پیشنهاد کند و رئیس جمهوری ۹ تن آن‌ها را برای عضویت در این نهاد تایید خواهد کرد.

با شروع کار کمیته گزینش که هنوز تاریخ آن مشخص نشده، روند تغییر مسئولان کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی رسماً شروع خواهد شد.

آقای نورستانی اما در واکنش به این موضوع گفت که اعضای کنونی کمیسیون انتخابات به صورت قانونی برگزیده شده و کار کسانی که جایگزین آن‌ها خواهند شد، غیرقانونی خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *