شهیم: وکلای مجلس محتاط در گفتار باشند

رییس ستاد ارتش کشور از نماینده‌گان پارلمان خواست تا در اظهارات‌شان در مورد نبرد نیروهای امنیتی با مخالفان مسلح محتاط باشند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” قدم‌شاه شهیم، رییس ستاد ارتش ملی کشور دیروز  در مجلس نماینده‌گان گفت تبلیغات و پروپاگند را دشمنان مردم افغانستان می‌کنند و اگر دوستانی به خاطر دل‌سوزی و مشوره‌دادن بعضی قضایا را مطرح می‌کنند، بالای سربازان و مردم تاثیر منفی می‌گذارد.

او خطاب به نماینده‌گان مجلس گفت که در اظهار نظر محتاط باشید که باعث تضعیف روحیۀ سربازان و تشویش مردم افغانستان نگردد.

این در حالی‌ست که گاهی گفته‌هایی مبنی بر تصمیم حکومت و مقام‌های حکومتی برای سپردن شماری از بخش‌ها به مخالفان مسلح مطرح می‌شود و رییس اجرایی نیز پیش از این آن را رد کرده بود.

قدم شاه شهیم در این مورد گفت هیچ نوع پروتوکولی به خاطر سقوط هیچ منطقه‌یی راه نیفتاده و نیروهای امنیتی با تمام قوت از سرزمین‌شان دفاع کرده‌اند.

شهیم افزود که بعضی نقاط ضعف نیروهای امنیتی را دشمن پیدا کرده و منجر به سقوط برخی از بخش‌ها شده که دوباره به تصرف نیروهای امنیتی در آمده‌است.

بحث سپردن ولسوالی‌ها به مخالفان مسلح زمانی مطرح شد که سال گذشته هیئت فرستاده‌شده از سوی رییس جمهور طی توافقی منطقۀ دند غوری را در ولایت بغلان به طالبان سپرد.

این اقدام رییس جمهور واکنش‌های شدید نماینده‌گان پارلمان را به دنبال داشت که تا کنون نیز شماری از چنین اقدام که منجر به درگیری‌های شدیدی در دند غوری شد، انتقاد می‌کنند.

رییس ستاد ارتش گفت که نیروهای امنیتی و دفاعی به هیچ نوع معامله‌یی تن نمی‌دهند و از هیچ نوع قربانی به خاطر دفاع از وطن دریغ نخواهند نمود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *