حزب اسلامی خواهان رفع تحریم‌ها علیه خودش شد

منابع آگاه در شورای عالی صلح کشور می گویند که حزب اسلامی گلبدین حکمتیار از آمریکا و دیگر کشورهای دخیل در پروسه صلح افغانستان می خواهد تا تحریم های وضع شده علیه این حزب را لغو نمایند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” گفتنی است این درخواست ها به احتمال زیاد توسط نمایندگانی از حزب اسلامی که تقریبا ۱۳ روز پیش برای گفتگو با دولت افغانستان وارد کابل شدند مطرح شده است.

این نمایندگان با صلاحیت حزب اسلامی همچنین خواهان تقسیم قدرت در نهادهای مدنی و امنیتی کشور برای پیوستن به پروسه صلح می باشند.

یک مقام کشور در گفتگو با رادیو آزادی اروپا گفت در حال حاضر، حزب اسلامی به دنبال این است تا شریک دولت باشد و پست هایی در نهادهای مدنی و امنیتی کشور را می خواهد.

این مقام آگاه گفت دولت نیز هم اکنون درخواست های این حزب را ارزیابی میکند تا در صورت عملی بودن و پس از تصمیم نهایی اجرایی شود.

و اما می گوید تاکنون هیچ تصمیم نهایی در این خصوص از سوی دولت اتخاذ نشده است.

لازم به ذکر است که حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار اولین گروه از گروه های شورشی در کشور است که نمایندگان خود را برای گفتگوهای صلح با دولت افغانستان به کابل اعزام کرده است.

گروه همکاری های چهارجانبه برای مذاکرات صلح دولت افغانستان که شامل کشورهای پاکستان، افغانستان، چین و ایالات متحده آمریکا می باشند در پایان چهارمین دور از نشست های خود از تمامی گروه های شورشی خواستند تا خشونت را کنار گذاشته و وارد گفتگوهای مستقیم با دولت افغانستان شوند.

این در حالیست که طالبان از شرکت در گتفگوهای صلح سر باز زده و خروج نیروهای خارجی از کشور را به عنوان یکی از پیش شرط های خود عنوان کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *