تلفات سنگین شب گذشته‌ی مخالفین مسلح در کندز

هجرت الله اکبری معاون سخنگوی قومندانی پولیس ولایت کندز می گوید در جریان عملیات هوایی و زمینی که شب گذشته در مناطق خان آباد، چرخ آب و تلوکه مرکز کندز راه اندازی شد، دست کم ۲۸ تن از شورشیان طالبان به هلاکت رسید و ۳۸ تن دیگر از این شورشیان زخمی شدند.

به گزارشض” شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای اکبری همچنین می گوید که یکی از قومندانان مشهورطالبان نیز میان کشته شدگان است.

وی علاوه می کند که در جریان همین عملیات، دو تن از سربازان کشور به شهادت رسیده و ۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

اقای اکبری همچنین می افزاید که امروز نیز در این منطقه، ۳ تن از سربازان پلیس محلی به شهادت رسیده و ۲ پلیس ملی کشور نیز زخمی شده اند.

این مقام امنیتی ولایت کندز اما می گوید که در حال حاضر وضعیت امنیتی در این ولایت خوب است.

این در حالیست که پیش تر نصرت الله جمشیدی سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور از کشته شدن ۴۹ تن از شورشیان طالبان در این ولایت طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت که ۸ تن از اجساد این شورشیان همچنان در میدان های نبرد باقی مانده است.

لازم به ذکر است با وجود این اختلاف در آمارهای ارائه شده از سوی مقام های امنیتی کشور، حملات شورشیان طالبان طی چند روز گذشته افزایش یافته که اما با پاسخ مناسب نیروهای امنیتی کشور مواجه شده اند.

طالبان چند روز پیش با انشتار بیانیه ای نوشتند که حملات فصل بهاری خود را تحت نام عملیات عمری علیه نیروهای امنیتی کشور و نیروهای خارجی راه اندازی می کنند.

گفتنی است که انتشار این گونه بیانیه ها از سوی شورشیان طالبان امری معمول است و این شورشیان اغلب با این گونه تبلیغات درنظر دارند تا از جنگ روانی استفاده کنند.

شورشیان طالبان تاکنون در خصوص گزارش های ارائه شده تاکنون چیزی نگفته اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *