تأکید دوباره ترامپ، برای خروج نظامیان امریکا از افغانستان پس از ۱۹ سال

دونالد ترامپ؛ رییس‌جمهور امریکا بار دیگر با تاکید بر خروج زودهنگام نیروهای امریکایی از افغانستان اعلام کرد که ۱۹ سال حضور نظامی در این کشور کافی است.

آقای ترامپ این سخنان را در یک گردهمایی انتخاباتی گفت و تاکید کرد که کشورش در جنگ‌های بی پایان خارجی خون و گنجش را قربانی کرده‌ است و از همین‌رو تمامی سربازان امریکایی در حال بازگشت از این جنگ‌ها به خانه‌های خود هستند.

وی افزود: «من فکر می‌کنم ۱۹ سال در افغانستان کافی است. آیا شما نمی‌گویید ما آنجا مثل یک نیروی پولیس هستیم؟ ما عالی‌ترین سربازان جهان را داریم؛ اما در آنجا مانند یک نیروی پولیس هستیم. نوزده سال کافی است.»

با وجود اینکه دونالد ترامپ پیش از این در توییتی اعلام کرده بود که همه نظامیان امریکایی باید تا کریسمس افغانستان را ترک کنند؛ اما پس از آن مقامات نظامی امریکا بارها تاکید کردند که خروج از افغانستان مبتنی بر شرایط و التزام طالبان نسبت به تعهدات‌شان در توافقنامه قطر است.

در این میان حکومت افغانستان خروج زودهنگام نظامیان امریکایی از کشور را تهدید آمیز خوانده ‌است. مشاور امنیت ملی رییس جمهور دو روز پیش در مصاحبه‌ای گفت که در صورت خروج نیروهای امریکایی، افغانستان با خطر جنگ داخلی روبه‌رو خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *