مناظره نامزدهای انتخابات امریکا| بایدن: یا سوابق مالیاتی‌ات را منتشر کن و یا درباره فساد حرف نزن

آخرین مناظره انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا در حالیکه کمتر از دو هفته به روز برگزاری رسمی این انتخابات باقی مانده، میان دونالد ترامپ (نامزد جمهوری خواهان) و جو بایدن (نامزد دموکرات‌ها) با تمسخر و اتهامات مکرر و متقابل برگزار شد.

دانشگاه «بلمونت»، واقع در شهر «نشویل»، ایالت «تنسی» میزبان این مناظره بود و کریستین والکر خبرنگار شبکه «ان بی سی» مجری این مناظره بود.

دروغگو، فاسد، نژادپرست، سوءاستفاده چی، ناکارآمد، فاجعه‌بار از جمله تعابیری بود که دوطرف برای توصیف شخصیت طرف مقابل از آنها استفاده کردند.

بایدن: «من هیچ‌گاه در زندگی‌ام یک پنی از هیچ خارجی دریافت نکرده‌ام، اما ما متوجه شده‌ایم که رئیس‌جمهور یک حساب بانکی مخفیانه در چین دارد.

تو سوابق مالیاتی یک سال را هم منتشر نکرده‌ای. چه چیزی را مخفی می‌کنی؟ چرا تمایل به انتشار آنها نداری؟ کشورهای خارجی به تو پول می‌دهند. روسیه به تو پول می‌دهد، چین پول زیادی می‌دهد. یا سوابق مالیاتی‌ات را منتشر کن و یا درباره فساد صحبت نکن.

در امریکا نژادپرستی نهادینه‌شده. ما هیچ‌گاه به این شعار که “همه مردان و زنان برابر زاده می‌شوند” متعهد نبوده‌ایم.

شخصیت کشورمان به رأی گذاشته شده است.

ترامپ: هنگامی که با باراک اوباما صحبت کردم او کوریای شمالی را بزرگترین مشکل می‌دانست، حالا این مشکل را حل کردم و جنگی در کار نیست.

اگر من انتخاب شوم بازار سهام رشد می‌کند، اگر او انتخاب شود بازار سهام سقوط می‌کند.

من در اینجا از همه کمتر نژادپرستم.

جو من به خاطر تو نامزد انتخابات شدم، به خاطر باراک اوباما، نامزد شدم. اگر فکر می‌کردم شما کارتان را خوب انجام می‌دهید وارد انتخابات نمی‌شدم.

شما سیاستمدارید. من به خاطر شما وارد رقابت انتخاباتی شدم. این قیافه معصوم را به خودت نگیر.

من از همه کسانی که در این اتاق هستند کمتر نژادپرست هستم.

او می‌خواهد مالیات را بالا ببرد و مقررات تازه‌ای ایجاد کند. روزی که او انتخاب شود، روز اندوهباری برای کشور خواهد بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *