تلفات سنگین مخالفین مسلح در ۲۴ ساعت گذشته

وزارت دفاع ملی کشور گفته است که در طی ۲۴ ساعت گذشته  نیروهای ملی، دفاعی و امنیتی با راه‌اندازی عملیات مشترک تهاجمی و تعارضی ۴۱ دهشت‌افگن را کشته، ۷ تن را زخمی و ۷ تن دیگر را بازداشت کرده‌اند.
این وزارت با نشر خبرنامه‌یی گفته است که این عملیات به‌هدف سرکوب هراس‌افگنان و محافظت از جان و مال مردم در برخی از ولسوالی‌های ولایت‌های ننگرهار، لغمان، کابل، پکتیا، قندهار، بادغیس، بغلان، بلخ، جوزجان، فاریاب، قندوز و هلمند راه‌اندازی شده است.
خبرنامه گفته است که ۳ تن به‌شمول غلام‌سخی یک تن از قوماندانان محلی مخالفان مسلح در ولسوالی غورک ولایت قندهار کشته شده‌اند.
همچنان در مربوطات ولسوالی‌های اچین، مهمنددره و غنی‌خیل ولایت ننگرهار و ولسوالی زرمت ولایت پکتیا در نتیجه‌ی عملیات هوایی نیروهای افغان ۲۵ تن از مخالفان مسلح که ۶ تن آنان عضو گروه داعش هستند، کشته شده‌اند.
خبرنامه افزوده است که در نتیجه‌ی عملیات تصفیوی مشترک نیروهای دفاعی و امنیتی کشور در مربوطات ولسوالی‌های دشت ارچی، امام صاحب و مرکز ولایت قندوز، دندغوری و دند شهاب‌الدین در ولایت بغلان ۱۳ مخالف مسلح کشته شده‌اند.
وزارت دفاع ملی گفته است که نیروهای امنیتی نیز تلفات وارد شده و در جریان این عملیات ۵ تن از سربازان ارتش شهید شده‌اند.
با آغاز فصل بهار سال جاری خورشیدی گروه طالبان از آغاز عملیات‌شان تحت نام عملیات «عمری» خبر داد. در واکنش به این گفته‌ها، معاون سخن‌گوی رییس‌جمهور از عملیات «شفق» خبرداده و گفت که طالبان محکوم به شکست‌اند و ابتکار عمل به‌دست نیروهای امنیتی افغان می‌باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *