عبدالله به‌شدت از کرزی انتقاد کرد

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی حکومت وحدت ملی از عمل‌کرد حامد کرزی، رییس جمهور پیشین در زمینۀ آزادی افراد طالبان به شدت انتقاد کرد.

به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن ” داکتر عبدالله اطمینان داد که اجرای مجازات در مطابقت با قانون بالای کسانی که اعمال تروریستی و دهشت‌افگنی انجام می‌دهند، تطبیق خواهد شد.

آقای عبدالله با اشاره به عمل‌کرد رییس جمهور پیشین گفت آنانی که از زندان ازاد شدند و معلوم بود که اولاد بی‌گناه این مردم را به قتل رسانیدند، امروز هم می‌روند با افتخار اعلام می‌کنند که ما بودیم که آزاد شدیم و و دست به چنین اعمال می‌زنیم.

عبدالله این روی‌کرد حامد کرزی در قبال طالبان را یک اشتباه بزرگ تاریخی خواند:” چی کسی با کدام توجیه می‌تواند بگوید من همین جنایت‌کار را امروز آزاد می‌کنم بدون تضمین و ضمانت می‌رود، آیا هرچه بم و انتحاری که در هلمند صورت می‌گیرد از ازادساختن یک نفر نیست که در راس گروه دهشت‌افگن قرار دارد؟ آیا قاچاق‌بری که از زندان آزاد شد و گفت جنگ حوزۀ هلمند تمویلش به دوش من جوابش را کی می‌دهد؟”.

این انتقاد تنها از رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیست و پیش از این پارلمان، طرف‌های سیاسی، نهادهای مدنی و مردم نیز واکنش‌های تندی نسبت به رهایی زندانیان طالب توسط حامد کرزی داشته‌اند.

گفته شد شمار زیادی از رهبران گروه طالبان که از زندان آزاد گردیدند دوباره به صف این گروه پیوسته و در برابر حکومت جنگیدند.

هم‌چنان مهاجمی که حملۀ انتحاری را چندروز پیش در منطقۀ پل محمود خان کابل بالای ریاست محافظت از رجال برجسته انجام داد و حدود ۴۰۰ تن کشته و زخمی گردیدند، گفته شد در سال ۲۰۱۳ از زندان آزاد شده بود.

عبدالله این را نیز گفت که مشکلات کنونی تنها به حکومت وحدت ملی مربوط نیست و یک قسمت بزرگ آن میراث حکومت پیشین است.

او بیان داشت:” ما باید پاسخ‌گوی همه مشکلات امروز باشیم. هر مشکل، هردردی که به هر هم‌وطن ما در هر گوشه‌یی می‌رسد ما مسؤولیتش را داریم… کسانی که امروز در برج عاج نشستند و نظر ارایه می‌کنند ببینند که چه میراثی را گذاشتند و سال گذشتۀ ما در چی گذشت. این میراث را در هر عرصه و هر گوشه‌یی که ببینیم از مشکل‌ترین میراثی‌ست که حکومت گرفته”.

عبدالله اما اطمینان داد که در سال جاری مردم شاهد دست‌آوردهایی در بخش امنیتی، کمک به مردم، آبادی و بازسازی، زیربنا و در همه عرصه‌ها خواهند بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *