عبدالله: هیچ دولتی حق جلوگیری از اطلاع رسانی‌را ندارد

داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی در مراسم تجلیل از روزجهانی مطبوعات و آزادی بیان در کابل اعلام کرد که هیچ مقام حکومتی حق ندارد جلو اطلاع رسانی را در مطبوعات کشور بگیرد.

به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن “مراسم تجلیل از روز جهانی مطبوعات و آزادی بیان امروز از سوی وزارت اطلاعات و فرهنگ با اشتراک مقامات بلند پایه دولتی در کابل برگزار شد.

در این مراسم داکتر عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی حکومت وحدت ملی، یکی از دستآوردهای بزرگ مردم افغانستان را رشد رسانه ها در کشور خواند و گفت نباید هیچ اداره دولتی به گونه مستقیم از خبرنگاران انتقاد کند.

او گفت: با بروز هرگونه مشکلات رسانه ای مقامات دولتی می توانند از طریق کمیسیون همگانی وزارت اطلاعات و فرهنگ براساس قانون عمل کنند.

عبدالله عبدالله افزود که مردم افغانستان برای رسیدن به آزادی بیان که حق مسلم شان است چندین دهه مبارزه کرده و در این راستا قربانی داده اند.

آقای عبدالله تاکید کرد که هیچ مقام حکومتی حق ندارد جلو اطلاع رسانی را بگیرد و یا به خبرنگار زنک بزند که چرا فلان خبر و یا گزارش « مثبت و یا منفی» نشر کرده است.

وی گفت: حکومت وحدت ملی وعده هایی را که برای مردم در زمان کمپاین انتخابات ریاست جمهوری داده بود آن را برآورده نکرده و حکومت در تلاش است تا به وعده های خود عمل کند

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *