واحد ضدجاسوسی ریاست عمومی امنیت ملی فعال‌تر می‌گردد

سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان می‌گوید، اجازه نخواهد داد که جاسوسان علیه نظام افغانستان برای تامین منافع دیگران، کار کنند.

محمد معصوم ستانکزی سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی این سخنان را روز سه شنبه حین معرفی رسمی وی و جنرال عبدالله خان حبیبی سرپرست وزارت دفاع افغانستان بیان کرد.

به گفته آقای ستانکزی، جنگ فعلی در این کشور جنگ داخلی نبوده بلکه افغانستان به گفته وی قربانی منافع متضاد بیگانه ها شده‌است.

وی گفت:

“امنیت ملی هیچ جاسوسی را نمی‌گذارد که در جامعه افغانستان علیه نظام برای حفظ منافع دیگران دهشت افگنی، خراب کاری و بی اتفاقی راه باندازند.”

پیش از این نیز انتقادات گسترده توسط برخی حلقات و چهره‌های سیاسی از حضور جاسوسان در نظام این کشور مطرح شده بود.

عبدالرب رسول سیاف رهبر پیشین جهادی و عضو هیئت رهبری شورای حراست و ثبات و احمد ضیا مسعود نماینده فوق العاده رئیس جمهور در امور اصلاحات و حکومتداری خوب گفته بودند که جاسوسان یا ستون پنجم در داخل نظام فعالیت دارند و حکومت باید آنان را شناسایی و مجازات کند.

در همین حال عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه که در مراسم معرفی رسمی سرپرستان وزارت دفاع و ریاست عمومی امنیت ملی حضور داشت می‌گوید که دشمنان افغانستان آرزوی سقوط حکومت وحدت ملی را داشت اما به گفته وی به این آروزی شان نرسید.

 

وی افزود:

“آرزوی دشمنان افغانستان سقوط دولت بود و برنامه ریزی کرده بودند و حامیان شان این خواب را نیز می‌دیدند اما به یاری خدا از سرزمین ما دفاع صورت گرفت.”

از سوی هم عبدالله خان حبیبی سرپرست وزارت دفاع افغانستان می‌گوید، هر کسیکه بر ضد قوای مسلح در هر لباس باشد، دشمن افغان هاست.

وی گفت:

“صلح دوامدار و با عزت برای ما اصل است اما کسی که مردم را شهید می‌سازد، کشور را ویران می‌کند و بالاخره با ما جنگ می‌کند به هر نام و لباس که باشد دشمن ماست.”

 

عبدالله خان حبیبی سرپرست وزارت دفاع افغانستان

قبل از این نیز عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت در یکی از نشست‌های شورای وزیران گفته بود که شماری از افراد در داخل حکومت این کشور به گونه مستقیم و یا غیر مستقیم از مخالفان مسلح حمایت می‌کنند.

با این همه شماری از آگاهان تاکید می ورزند که موجودیت جاسوسان در نظام خطرناک و نگران کننده است.

بشیربیژن یکی از این آگاهان می‌گوید، اگر حکومت برای شناسایی و دور کردن این جاسوسان دست به کار نشود، سرانجام آنان ریشه های نظام را تضعیف خواهند ساخت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *