تورخم برای دومین‌بار به روی عابرین بسته شد

حکومت پاکستان از روز گذشته به این طرف دروازه تورخم را به روی آن مسافران افغان که بدون ویزه به این کشور سفر می‌کردند بسته است، اما مقامات افغان خواستار حل این مشکل، از طریق گفت‌وگو شده است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در پاکستان امروز گفته است که تلاش‌ها برای حل مشکل ویزه در پاکستان جریان دارد و امیدواریم در این زمینه میان دو طرف، به زودی توافق صورت گیرد.

وی در عین حال، اقدام تازه پاکستان را یک طرفه و به ضرر روابط دو کشور خواند و افزود، دستور ویزه گرفتن برای افغان‌ها، به تازگی از سوی حکومت نه بلکه توسط ارتش پاکستان صادر شده است.

زاخیلوال گفت که وی نیز یک نامه برای راحیل شریف، رییس ستاد مشترک ارتش پاکستان فرستاده تا مشکل میان دو طرف از راه گفت‌وگو حل شود.

حکومت پاکستان دیروز دروازۀ تورخم را به روی آن مسافران افغان بست که بدون ویزه به این کشور سفر میکردند. مقامات پاکستان هنوز در این مورد جزئیات نداده اند.

اما این اقدام پاکستان در حالی صورت گرفت که دو هفته پیش نظامیان افغان در ساحه تورخم از ساختن سرک برای یک پاسگاه مرزی سربازان پاکستانی جلوگیری کردند.

اکنون مقامات افغان می‌گویند که حکومت پاکستان همواره با مسدود کردن دروازه تورخم به حیث ابزار فشار بر افغانستان کار گرفته است.

روابط میان حکومت افغانستان و پاکستان در چند هفته اخیر بیشتر تیره شده و مقامات دولتی دو کشور، چند بار در مسایل امنیتی بر همدیگر تاخته اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *