پنتاگون از ارتقای ظرفیت قوای مسلح کشور اظهار رضایت کرد

پنتاگون در تازه ترین اظهاراتش  در پیوند با ارتقای ظرفیت قوای مسلح کشور می‌گوید که نیروهای امنیتی افغانستان توانسته‌اند تا مانع تصرف مناطق استراتژیک توسط گروه طالبان شوند.
وزارت دفاع امریکا در یک گزارشی که روز جمعه به کانگرس این کشور فرستاد، گفته است که با وجود شدت‌گرفتن خشونت‌ها در افغانستان، حکومت وحدت ملی کنترول بر همه مراکز بزرگ جمعیتی و راه‌ها ارتباطی در افغانستان را حفظ کرده است.
اما در این گزارش آمده است که مراکز ولسوالی‌ها در هلمند و شماری از ولایت‌های شرقی و جنوب‌غربی افغانستان هنوز هم مورد حمله طالبان قرار می‌گیرند.
به نقل از صدای امریکا، این گزارش که وضعیت امنیتی افغانستان را از اول دسامبر ۲۰۱۵ الی ۳۱ ماه می سال جاری بررسی کرده است، می‌افزاید که توانایی نیروهای امنیتی افغانستان در حفظ ثبات و امنیت در بهار و تابستان امسال که فصل‌های جنگ تلقی می‌شود، مثبت بوده است.
به اساس این گزارش، نیروهای امنیتی از نگاه توانایی در مقایسه با گروه‌های شورشی برتری قابل توجهی دارند.
با آن هم، در این گزارش به برخی کاستی‌های این نیروها در بخش جمع‌آوری و توزیع معلومات استخباراتی، قابلیت عملیات هوایی و استفاده همزمان چندین جنگ‌افزار در جریان عملیات‌های نظامی نیز اشاره شده است.
گزارش وزارت دفاع امریکا حاکی‌است که مهارت نیروهای امنیتی افغانستان در طرح و عملی ساختن عملیات‌های بزرگ تهاجمی در حال افزایش می ‌اشد.
در این گزارش از نیروهای ویژه افغانستان به عنوان «تواناترین» بخش نیروهای امنیتی این کشور و یکی از «بهترین» نیروهای عملیات ویژه در منطقه نام برده شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *