شورای امنیت ملی، ارایه پیش‌شرط‌های جدید از طرف حزب اسلامی را شایعه خواند

تواب غورزنگ، سخنگوی شورای امنیت ملی کشور گزارش ها در مورد ارایه پیشنهادات تازه حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار در مذاکرات صلح را رد کرد.

  به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای غورزنگ تاکید کرده که دو طرف مذاکره کننده با نیت خوب در حال گفتگو هستند
آقای غورزنگ گفت که گفتگوهای صلح دولت افغانستان با نمایندگان حزب اسلامی حکمتیار با میانجیگری شورای عالی صلح در جریان است و به زودی دو طرف به موارد نهایی دست خواهد یافت.
پیش از این برخی رسانه های غربی و سپس رسانه های داخلی کشور به نقل از مقام‌های دولتی در کابل گزارش داده بودند که حزب اسلامی افغانستان برخی پیشنهادات تازه از جمله لغو پیمان امنیتی با امریکا را در مذاکرات صلح مطرح کرده است.
همچنان گفته شده بود که تعیین جدول زمانی برای خروج نظامیان خارجی و امضای توافق‌نامه صلح از سوی دولت افغانستان، نه از سوی حکومت وحدت ملی از خواست های تازه حزب اسلامی است.
سخنگوی شورای امنیت ملی اما در صفحه رسمی فیسبوک اش در واکنش به این گزارش ها نوشته است که: “مذاکرات صلح با حزب اسلامی افغانستان که با میانجی‌گری شورای عالی صلح انجام می شود، به گونه درست به پیش می‌رود و امیدوار های زیادی وجود دارد که به زودی این مذاکرات نهایی شود و به یک نتیجه مثبت دست یابند.”
آقای غورزنگ تاکید کرده که دو طرف مذاکره کننده با نیت خوب در حال گفتگو هستند.
در این اواخر گزارش های در مورد نهایی شدن مذاکرات صلح دولت با حزب اسلامی افغانستان به رهبری گلبدین حکمتیار منتشر شده اما تا کنون به گونه رسمی گفتگوی دو طرف برای پیوستن حزب اسلامی به دولت نهایی نشده است.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *