پاکستان در قسمت ساختن تاسیسات در مرز کوتاه بیا نیست

مقامات دولتی پاکستان می‌گویند که ساختن تاسیسات امنیتی تورخم ادامه خواهد یافت و همچنان این کشور در طول امتداد مرز مشترک میان افغانستان و پاکستان، تأسیسات جدید امنیتی می‌سازد.

به گفته آنان، ساختن تاسیسات جدید برای جلوگیری از عبور و مرور شورشیان از مرز دو کشور ضروری است.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “سرتاج عزیز، مشاور نخست وزیر پاکستان در یک شبکه تلویزیونی پاکستانی گفته است که اردوگاه‌های مهاجران افغان در پاکستان به پناه‌گاه امن تروریستان تبدیل شده است.

به گفته وی، مهاجران افغان برای پاکستان به یک مساله امنیتی تبدیل شده‌ و ما این موضوع را جدی دنبال می‌کنیم، در نظر داریم تا از رفت و آمدهای غیرقانونی مرزی جلوگیری شود.

عزیز گفته است که کشورش در امتداد مرز خود با افغانستان ورودی‌های مرزی، حصارها و دهلیزها ایجاد می کند تا موجب کنترل مرز شود.

پس از درگیری مرزبانان افغانستان و پاکستان در تورخم  که موجب کشته شدن چندین مرزبان دو کشور شد، هیأت افغانستان برای حل تنش موجود وارد اسلام آباد شد.

سپس وزارت خارجه اعلام کرد که در سفر هیأت افغانستان به پاکستان، روی ایجاد یک میکانیزم جدید برای حل مشکلات موجود مرزی میان دو کشور توافق شده است.

وزارت خارجه می‌گوید که این میکانیزم برای منظوری، به رهبری دو کشور در حاشیه نشست آینده سازمان همکاری‏ شانگهای در ازبکستان، پیشنهاد می‌شود.

همچنان شورای امنیت ملی افغانستان دیروز روش دیپلوماتیک را یگانه راه حل تنش مرزی تورخم با پاکستان خواند و بر نهایی شدن میکانیزم متذکره تأکید نمود.

در همین حال، سرتاج عزیز گفته است که در ملاقات اسلام آباد دو طرف توافق کردند تا یک میکانیزم مناسب برای حل این مشکل جستجو شود.

به گفته وی، شاید افغان‌ها در مورد تاسیسات مرزی پاکستان ملاحظات داشته باشند، اما آنها خودشان شکایت دارند تروریستان از مرز پاکستان وارد کشورشان می‌شوند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *