اسلام‌آباد به مهاجرین یک مهلت شش‌ماهه داد

دولت پاکستان اعلام کرده که اقامت مهاجران افغان را برای شش ماه دیگر تمدید شده است.

پاکستان میزبان بیشترین شمار پناهندگان در جهان است و در کنار ۱.۵ میلیون پناهنده ثبت شده افغان، حدود ۱ میلیون پناهنده ثبت نشده افغان در این کشور زندگی می‌کنند
در اعلامیه ای که از سوی دفتر نخست وزیر پاکستان منتشر شده آمده که این تمدید اقامت تا ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ قابل اعتبار است.
این تصمیم درست یک روز قبل از پایان یافتن ضرب الاجل برای ختم اقامت مهاجران افغان در پاکستان صورت می گیرد.
یک منبع در سفارت افغانستان در اسلام آباد به خبرگزاری بخدی گفت که تصمیم تازه دولت پاکستان به نگرانی ها از اخراج فوری و بازداشتی های افغان ها پایان می دهد.
منبع می گوید که قرار است نشست سه جانبه با شرکت وزارت امور مهاجرین افغانستان، یو ان اچ سی آر و دولت پاکستان به تاریخ ۱۹ ماه آینده میلادی در اسلام آباد برگزار شود.
به او گفته او در این نشست روی تداوم کارت اعتباری مهاجران افغان تا سال ۲۰۱۷ و توزیع اسناد برای مهاجران بدون مدرک بحث و تبادل نظر صورت گیرد.
تصمیم تازه دولت پاکستان در باره تمدید اقامت مهاجران افغان در این کشور در حالی صورت می گیرد که تنش های سیاسی میان کابل و اسلام آباد به قوت خودتش باقیست.
گفته شده است که وزارت مهاجران افغانستان برای تمدید کارت اقامتی افغان ها در پاکستان از ماه ها بدین سو تلاش های خود را آغاز کرده بود.
این در حالیست که در یک ماه گذشته ۲ هزار مهاجر افغان در پاکستان بازداشت شده‌ و شماری آنها به افغانستان اخراج شده‌اند.
اخراج این مهاجران در حالی صورت می گیرد که کمیساریای عالی سازمان ملل برای پناهندگان اعلام کرده که وضعیت امنیتی افغانستان وخیم است.
حدود یک و نیم میلیون پناهنده ثبت شده افغان در پاکستان زندگی می‌کنند و دولت این کشور گفته است که پس از پایان تمدید اقامت روند اخراج این مهاجران به افغانستان آغاز خواهد شد.
در خبرنامه دفتر نواز شریف آمده که پاکستان برای اردوگاه‌های این مهاجران در افغانستان به عنوان حسن نیت برای پنج سال گندم کمکی فراهم خواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *