رییس جمهور از زخمیان حادثه خونین دهمزنگ عیادت کرد

محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور روز گذشته به دیدار زخمیان انفجار روز شنبه چوک شهدا رفت و از آن ها عیادت کرد.

غنی به زخمیان این رویداد اطمینان داد که نیروی های امنیتی و دفاعی انتقام آنها و کشته شده های این رویداد را از داعشیان می گیرند
آقای غنی که به شفاخانه سردار محمد داوود خان رفته بود، به زخمیان این رویداد گفت که به داکتران این شفاخانه هدایت لازم را برای تداوی زخمیان این حادثه داده است.
او همچنان گفته است در صورتی که زمینه تداوی این زخمیان در افغانستان فراهم نباشد، آنها را به خارج از کشور برای تداوی می فرستد.
در خبرنامه ای که از سوی ارگ نشر شده است، آمده است که رییس جمهور به زخمیان این حادثه گفته است که دولت خدمتگزار مردم است و با حوصله مندی و صبر خواست مردم را می شنود و برای آنها زندگی آرام را فراهم می کند.
همچنان اشرف غنی گفته است که کمیسیونی را به منظور بررسی همه جانبه و دقیق حادثه تروریستی روز شنبه در دهمزنگ تشکیل داده است و این کمیسیون یافته های خود را با رییس جمهور شریک می سازد.
غنی به زخمیان این رویداد اطمینان داد که نیروی های امنیتی و دفاعی انتقام آنها و کشته شده های این رویداد را از داعشیان می گیرند.
رییس جمهور در اخیر برای تمامی زخمیان این رویداد صحتمندی کامل آرزو کرد و از داکتران این شفاخانه خواست تا از تمامی امکانات برای تداوی این زخمیان استفاده کنند.
روز شنبه هفته جاری و در تظاهرات معترضان جنبش روشنایی دو انفجار انتحاری پیاپی رخ داد که در این رویداد ۸۲ نفر کشته و بیش ۲۰۰ تن دیگر زخمی شدند.
زخمی های سطحی اکنون از شفاخانه ها رخصت شدند اما نزدیک به یکصد نفر همچنان زیر تداوی قرار دارند.
پس از این انفجار رییس جمهور چوک دهمزنگ را به نام چوک شهدا تغییر نام داد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *