کابل و تهران روی مبارزه مشترک با تروریسم توافق کردند

محمدحنیف اتمر مشاور امنیت ملی افغانستان و عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر امور داخله ایران، در دیدارشان در تهران بر هم‌سویی دو کشور در مبارزه با تروریزم تاکید کرده‌اند.
به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “این دو مقام دولتی گفته‌اند که در امر مبارزه با تروریسم و تهدیدهای مشترک باید هماهنگی و هم‌سویی لازم در سطح پالیسی میان افغانستان و ایران وجود داشته باشد.
آقایان اتمر و رحمانی فضلی، روی گسترش همکاری‌های امنیتی مرزی، مبارزه مشترک با کشت، تولید و قاچاق مواد مخدر و وضعیت زندگی مهاجران افغان در ایران نیز باهم بحث و گفتگو کرده‌اند.
حنیف‌ اتمر روز شنبه بنابه دعوت رسمی علی شمخانی، دبیر شورای امنیت ملی ایران به تهران رفت. او در نخستین روز سفرش با دبیر شورای امنیت ملی و وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کرد.
دفتر مشاور امنیت ملی می‌گوید که سفر آقای اتمر به تهران، در ادامه سفرهای منطقه‌ای مشاور امنیت ملی افغانستان برای به‌دست آوردن اجماع منطقه‌ای، یافتن راهکارهای مشترک و ایجاد هماهنگی‌های منطقه‌ای در مبارزه با تهدیدهای تروریستی انجام می‌شود. دفتر مشاور امنیت ملی تاکید کرده که ایران به عنوان یکی از همسایه‌گان مهم افغانستان، در ایجاد اجماع منطقه‌ای نقش موثر و کلیدی می‌تواند داشته باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *