مرکز عدلی و قضای مبارزه با فساد شروع به کار کرد

مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد اداری  با معرفی شماری از اعضای ارشد آن پس از منظوری این افراد توسط رییس جمهور، به گونۀ رسمی به کارش آغاز نمود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “فرید حمیدی، دادستان کل افغانستان در مراسمی به همین مناسبت گفت که بالاخره بعد از سال‌ها انتظار، امروز شاهد آغاز کار مرکز عدلی و قاضیی مبارزه با جرایم سنگین فساد اداری در افغانستان هستیم.

دادستان کل با تاکید بر حمایت مردم و دولت از این روند گفت که پیامش در رابطه به فساد بسیار واضح است که با قاطعیت مبارزه صورد خواهد گرفت.

او یادآور گردید که با فساد با قاطعیت مبارزه خواهد شد اما نشود که مبارزه با فساد به یک مبارزۀ سیاسی مبدل گردد.

آقای حمیدی هم‌چنان افزود که مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد به گونۀ عادلانه مبارزه خواهد کرد و هرکسی که مورد ظن قرار داشت، هم‌زمان مورد احترام نیز قرار می‌گیرد و از تمام حقوق خود برخوردار بوده فرصت دفاع برایش داده خواهد شد.

این مرکز در حالی به کارش آغاز می‌کند که افغانستان هم‌چنان یک کشوری با درصد بلند موجودیت فساد اداری در آن است و اقداماتی که حکومت تا کنون در این زمینه داشته، نتیجۀ اندکی در پی داشته‌است.

دادستان کل افغانستان گفت که استخدام و مقرری در دست‌گاه عدلی و قضایی افغانستان معیارهای مشخص دارد اما در مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد این معیارها چند برابر بیش‌تر تطبیق خواهد شد.

پیش از این گفته شده که این مرکز بیش‌تر به قضایای فساد توسط مقام‌های بلندپایۀ حکومتی تمرکز خواهد کرد و دیده شود که کار این نهاد جدید به کجا خواهد کشید.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *