گندم کمکی هند وارد افغانستان می شود

هند موافقت کرده‌است تا هزارها متریک تن گندم اهداشده از سوی آن کشور را از آن کشور از طریق بندر عباس ایران وارد افغانستان نماید.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “روز گذشته نشست شورای عالی اقتصاد به رهبری رییس جمهور غنی برگزار گردیده و در مورد مسایل مختلف در آن صحبت صورت گرفته‌است.

از این میان عبدالستار مراد، وزیر اقتصاد در جریان ارایۀ گزارش انتقال گندم اهداشده هند گفته‌است که آن کشور موافقت کرده تا انتقال ۱۷۰هزار متریک تن گندم را به افغانستان انتقال دهد و هزینۀ انتقال آن را از مجموع گندم کم نماید.

قرار است این گندم از بندر ندلای گچرات هند به بندر عباس ایران انتقال یافته سپس وارد هرات گردد و در مورد انتقال آن به ولایت‌ها نیز با سکتور خصوصی صحبت شده‌است.

در خبرنامۀ دفتر رسانه‌های ریاست جمهوری آمده‌است در این نشست فیصله شده تا وزیر اقتصاد با سفیران کشورهای ایران و هند در مورد انتقال گندم صحبت کند و پس از رسیدن گندم به هرات، با ستکور خصوصی نیز در مورد انتقال آن به دیگر ولایت‌ها گفت‌گو نماید.

در این نشست رییس جمهور با انتقاد از آتشه‌های تجارتی و قونسل‌گری‌های افغانستان در خارج از کشور گفته‌است که شکایت‌های زیادی از آتشه‌های تجارتی و قونسل‌گری‌های کشور دریافت شده و این مسئله نیاز به بررسی دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *